Waar op de harde schijf van je computer of laptop kan je je opgeslagen wachtwoorden terugvinden?

Hey, kan je via je harde schijf van je laptop of computer je opgeslagen wachtwoorden opsporen?

Wachtwoorden zoals Hotmail, Gmail, Skype etc...

Zo ja, waar staan deze op de harde schijf?

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze zullen er niet als gewoon tekst staan maar gecodeerd. (Vaak ergens in de register)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Moordigger, wachtwoorden worden niet in het register opgeslagen.

Antwoorden (1)

Dat hangt een beetje vanaf waar je naar op zoek bent. Als je de wachtwoorden voor je internet sessies bedoelt, die staan meestal op:

C:\Documents and Settings\[username]\Local Settings\Temporary Internet Files
of
%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Low

In het Internet cache dus.
Platform onafhankelijk kan je de lokatie controleren in je registry;
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\Cache]

Als je Vista heb staat het op;
C:\Users[username]\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\ C:\Users[username]\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Low\

Niet dat je er iets aan hebt, maar je kan de bestanden in ieder geval verwijderen zodat de opgeslagen gegevens weg zijn. Je kan ze echter niet inlezen omdat ze gecodeerd zijn. Als je dus op zoek bent naar een wachtwoord heb je pech.

Wanneer je een wachtwoord hebt opgeslagen en deze werkt nog in je internet sessie en je wilt 'm weten. Dan mag je hopen dat ie onversleuteld (zoals bij POP3) word verstuurd, dan kan je hem nog met een netwerk sniffer oplepelen.