Google heeft pas zijn privacy beleid aangepast, deze zou nu veel makkelijker leesbaar zijn. Niet voor mij. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Kort samengevat; dat zij zonder tegenbericht ervanuit gaan dat ze álle privé-informatie die jij verstrekt (zelfs door zoekopdrachten) mogen gebruiken voor hun reclame. Dat is de bottom-line.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze gaan er nu van uit dat als je voor één van hun diensten toestemming heb gegeven, dat dat voor al hun diensten geldt. Wat ze dan vervolgens doen is al die diensten combineren. Het gaat hierbij bv om zoeken via Google, gmail, YouTube en Google+ enz. Als je dus heel veel mailtjes over het dier jaguar krijgt en je kijkt allemaal dierenfilmpjes op YouTube over jaguars en daarna zoek je op Google naar de jaguar zul je alleen maar de beesten te zien krijgen, terwijl je nu net in de auto geinteresseerd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat hierboven staat PLUS: als je een android gebruikt verwerken ze ook jouw locatie data in de resultaten...
Het is een beetje beangstigend. Ik ben een groot google fan, maar met de samenvoeging van alle informatie bronnen die ze ter beschikking hebben wordt het wel erg 'intiem' zeker met lokatie data er bij...