Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gevaarlijk om gebruik te maken van onderstaande laptop kabel ?

De kabel is gesmolten doordat de voeding er raar op lag.
Hij doet het nog wel.. maar is het gevaarlijk wanneer ik hem gebruik.
Voor brand veiligheid of kortsluiting etc. ?

Toegevoegd na 1 minuut:
De foto ziet er wel erger uit dan dat het daadwerkelijk is volgens mij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ja dat is gevaarlijk, alle elektrokabels die deels of helemaal gesmolten of vervormd zijn dien je niet meer te gebruiken , er bestaat gevaar voor brand ,kortsluiting ,verdere beschadiging en elektroshock
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het risico is groot om het dus te gebruiken neem ik aan ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja koop een nieuwe kabel ,dan ben je zeker dat je jezelf medebewoners ,of je compiuter niet in gevaar brengt.
het is mij een raadsel waarom de kabel gesmoten is als de voeding er raar op gelegen heeft ,normaal is dat zeker niet.
Is niet gevaarlijk, want te lage spanning en gezekerd.
Echter wel kans dat je je adapter stukmaakt bij sluiting.
Ergo beter, door een handig knutselaar, het snoer inkorten en opnieuw solderen en tevens zorgen voor trek ontlasting.
Of zo laten, tot adapter defect is en nieuwe kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het snoer inkorten kan niet zomaar bij een (laptop)adapter. Je zult het binnenwerk van die adapter dan ook in een nieuw kastje moeten bouwen daar deze kastjes dichtgelijmd zijn.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou, voor mij is niet duidelijk welk deel gesmolten is, de 220 kant of de kant van de lage spanning? Want dat maakt wel een aanzienlijk verschil. Als het de 220 kant is, kan je er een aardige opsodemieter van krijgen, of toch brand. Ik zou voor de veiligheid van mezelf en anderen een nieuwe adapter bestellen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding