Zeer betrouwbaar, afgelopen jaar voor vele honderden bestellingen gedaan. Alles keurig ontvangen. Gemiddelde tijd tussen bestelling is 3 weken. Ook de nazorg is goed geregeld. Als je verstuurd via registered post dan heb je geen douane controle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dealextreme is betrouwbaar. Douane in nederland haalt steekproef gewijs pakketjes eruit en controleert die, de kans dat je dus extra moet betalen(invoerkosten) bestaat dus. Ook moet je veel geduld hebben want het duurt een flinke tijd voordat je het bestelde product hebt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de site en de positieve berichten die ik hoor lijkt mij dealextreme betrouwbaar.

Betreffende de douane:

inklaringskosten
(de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane)

de eventueel te betalen belastingen
(douanerechten, omzetbelasting en accijns)
(Hoeveel belastingen u bij invoer moet betalen verschilt per product.

Voorbeelden:

Muziek cd's en film dvd's
3,5% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen

Boeken
geen douanerechten en
6% omzetbelasting van de waarde van de goederen

Spijkerbroeken (denim)
12% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen

Objectieven voor fotocamera's
6,7% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen

Modellen van auto's
4,7% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen