Waarom kies je voor een betaald antivirusprogramma ?

Als er net zulke goeie gratis te krijgen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeievraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Merci. We willen kennelijk allemaal graag weten of enige argwaan t.a.v. die gratis antivirusprogramma's op zijn plaats is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een +je voor je vraag. Hier kan onbewust een mooie discussie ontstaan waar ik graag aan mee doe.

Het beste antwoord

Ik gebruik al jaren prive geen betaal programma meer.
- je krijgt niets meer dan hetgeen wat ik nodig heb, althans als je het puur als anti-virus programma gebruikt.
- Het pakket is vaak kleiner betaalde pakketten.
- Geen jaarlijkse upgrades
- Niet mogelijk/legaal om het op elke pc te installeren die je in huis hebt (nettop, laptop, mediacenter zijn al 3 standaard systeem voor een tweaker-huishouden)

- Weinig problemen met performance (in vergelijking met Norton/Mcafee)
- Bijna dagelijks komen updates binnen.

Ik gebruik al 5 jaar het gratis programma Avast!!
Geheel gratis.
De filosofie van Avast is dat het een veiligere web wordt als alle systemen een anti-virus programma hebben draaien. Vandaar dat het voor particulieren gratis wordt verdeelt. Het enige dat men nodig heeft is 1 e-mail adres.

Als ik meer wil scannen dan virussen dan gebruik ik hijack this voor de eerste check, verder spybot search and destroy en add aware om alles eraf te gooien wat niet op het systeem hoort, gelukkig heb ik zelf weinig last gehad van virussen/troyans.

Veel bedrijven gebruiken Mcafee antivirus en het komt meerdere keren voor dat ik hierop virussen ontdek. Deze week had ik bijvoorbeeld een server gevonden met 1000 obscure bestanden.
Succes met je betaalde virusscanner! De fabrikanten zijn blij met je als klant :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Omdat je bij betaalde versie net iets meer krijgt dan bij gratis versies.

Neem AVG. Ze hebben een gratis versie maar ook betaalde versies. Hierbij kennen ze er drie. De Free, de Pro en de internet security. Als je ze alle drie naast elkaar zet dan zie je dat er functie verschillen zijn.
Zit je veel op het internet en heeft je PC een continu verbinding met dit internet, ook als je niet surft, dan mis je bij de free versie toch enkele beveiligings kenmerken.

Verder zie je ook wel eens dat gratis versie net iets later zijn met de up-dates dan de betaalde versies.

Persoonlijk zou ik zeggen; geef 3-4 tienjes uit en je zit een jaar lang onder vele omstandigheden veilig te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kwaliteit.
Die gratis te krijgen zijn, moet je toch na een tijdje een upgrade of een update van maken. En dan willen ze toch een bedrag van je hebben. En als je niet doet, ja dan werken ze niet meer 100 %...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Huh? AVG verzorgt zelf zijn updates, en blijft altijd goed. Ooko de gratis versies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het over spyware die uiteindelijk niet werken, niet over gerenomeerde anti-virusscanners.
Ik heb jarenlang zo'n betaald programma gehad (Norton), waar je dan ook jaarlijks voor moet betalen. Nu gebruik ik het gratis AVG. Niet zozeer omdat het gratis is, maar ik werd allergisch voor Norton. Het neemt bezit van je hele pc en maakt 'm bovendien ontzettend traag.
En... gratis kan net zo goed zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Allemaal waar. Maar Norton heeft zijn leven gebeterd in de laatste versies. Maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar noem je er ook één. Ondanks dat ze hun product hebben verbeterd...probeer het er maar een helemaal vanaf te krijgen. En als je ze een keer nodig hebt dan kan dit alleen per mail/pc...en wat als deze het nu niet meer doet omdat...
Let wel; voor online hulp kunnen ze ook nog kosten rekenen.
Omdat de gratis Hitman en AVG niet in staat zijn geweest al die virussen en Trojaanse paarden die ik ineens kreeg af te weren. Nu heb ik de betaalde Panda en die beschermt me tot nu toe prima, want ze komen dus nog steeds, die virussen en Trojaanse paarden. Maar Panda houdt ze allemaal tegen.
14 jaar geleden
Ik kies voor niets.
Ik heb niets en ben daar net zo happy mee. Mijn theorie is dat ik ervoor kies dat ik mijn spam scherp in de gaten hou. In het geval van downloads check ik de bron en echt serieus nog nooit een probleem gehad. Dat nu 60 man met mijn antwoord hier meekijken is wat anders maar dat neem ik voor lief want zo belangrijk ben ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ooit van een drive-by-attack gehoord?
Cryofiel
14 jaar geleden
Kan ook op GV gebeuren... Hoe weet jij dat GV niet gehackt is, en dat je op DIT moment slachtoffer bent van een drive-by-attack?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ojee, iedereen onder de tafel! een drive-by-attack!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hellepies - hullepies ! een drive-by-attack !! We gaan eraan ! *met armen in de lucht gillend door de kamer rent.*
Ik kies voor niets en sluit me bij de vorige beantwoorder aan. Wel een verschil, ik draai het Linux besturingssysteem. Prima gebruikerservaring en gebruiksvriendelijk. Lekker snel en geen firewall en antivirus nodig. Ik bespaar dus gauw 40 euro per jaar (en de kosten van een besturingssysteem want Windows kost ook gauw 100 euro).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom je kiest voor een betaalde antivirusprogramma?
Beter sneeuw op het dak,
dan de pannen eraf.
Dus
(Grijs haar is beter dan een kaal hoofd.!!)
Daarom kies ik voor een betaald antivirusprogrammatje...

Toegevoegd na 3 minuten:
Goedkoop is duurkoop.!
Slechte kwaliteit kopen is verkeerde zuinigheid..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelling is niet correct.
De gratis zijn niet net zo goed.

Daarom kies ik voor niet gratis software.
(die je overigens niet per se hoeft te kopen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je waarschijnlijk iets meer krijgt...
en mensen denken dat als je betaald, je een betere virusscan krijgt, want dan betaal je, kost het geld, dus móét het wel beter zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Precies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vooral met de nadruk op denken ;) Mensen denken ook vaak dat als iets duurder is het dan ook automatisch beter is.
Hiervoor heb ik voorbeelden genoeg :D
ik probeer ook al een paar weken AVG en merk wel dat mijn pc regelmatig vastloopt en dat deed hij nooit toen ik norton of panda gebruikte, dus dat zal er wel wat mee te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat die het meest en vaak gebruikt zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de mogelijke voordelen is een service die misschien bij een gratis product niet aanwezig is.
En dat is dat men bij grotere problemen recht heeft op ondersteuning - soms zelfs uitgebreide ondersteuning.

Bedrijven zijn gebaat bij betaalde diensten omdat hier een SLA tegenover staat- een service level agreement

> http://nl.wikipedia.org/wiki/Service_level_agreement

zodat bedrijven weten wat ze hebben aan een virus beheersoftware. Gegevens verlies kost veel geld- virussen verspreiden onder klanten kost nog veel meer geld.