Wat is de beste gratis virusverwijderaar (remover voor nederbeten) die ik kan gebruiken om mijn pc weer schoon te krijgen?

Een virus krijg je gratis en voor niets. Hoef je niets voor te doen. En zo wil ik er ook vanaf.... wie weet de beste oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Verwijderen is _heel_ iets anders dan voorkomen.
Er zijn virussen genoeg die je bestanden overschrijven met willekeurige nullen en enen. Geen enkel antiviruspakket kan dat weer herstellen.

Denk dus _niet_ in termen van verwijderen (achteraf)! Denk dus in termen van _voorkomen_. Het moet gezegd worden, de gratis versies presteren niet zo goed als de betaalde versies.
En voor een betaalde versie kom ik dan vanwege de snelheid uit bij NOD32.
Tenzij je nooit gevoelige of privacy gegevens op je PC gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik gebruik zelf AVG, doet het prima :)
Hier kun je een trial downloaden:
http://free.avg.com/nl-nl/startpagina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
McAfee en Norton Security zijn er goede programma's. McAfee controleert iedere nieuwe internetpagina die je bezoekt op spyware en spam. Norton doorzoekt om de paar dagen automatisch je hele computer op spam en virussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG virus scanner
en een cc cleaner
allebij goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als Malwarebytes antimalware, en AdAware. Twee toppers die niet mogen ontbreken eigenlijk :-)
Microsoft Security Essentials gratis te downloaden bij microsoft en zeer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antivirus, maar alleen als je de legale windows installatie hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje van mij ;-)
AVG werkt erg goed, bijna net zo goed als de meeste betaalde versies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je pc gratis laten scannen en de gegevens verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn er velen en ik zelf ben zeer goed te spreken over Avira.
Update automatisch en verlengt zich ook automatisch.
Het enige nadeel is dat je af en toe een aanbieding (popup)krijgt die je simpel weg kunt klikken.
Het beste advies wat ik je echter kan geven is:Pik er een paar uit en kijk hier die je bevallen, maak dan je keuze.
Pas in alle gevallen je beveiliging aan je internetgebruik aan en bedenk dat een goede scanner nog niet afdoende is.
Een goede aanvulling is advanced systemcare (ook gratis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast, gratis te downloaden, registratie 1x per 12 maanden, automatische update software en virus database. Topper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
top antivirus. Nog nooit problemen mee gehad.
Ik gebruik malwarebytes. Ik had pas nog een virus gehad, met malwarebytes was hij weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mcafee voor het scannen en CCleaner om alles op te schonen, voo egte virussen : molware

succes!