Hoe heet het nieuwe gevaar op internet waarbij je een hyperlinkje zou aanklikken waarna anderen je je computer kunnen overnemen ? Hoe beveiligen ?

Als ik het goed heb kan je door het openen van een linkje in een email die als spam naar je is verstuurd al besmet raken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gut is dat een NIEUW gevaar???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel dat zag ik op TV. Dat het een nieuw gevaar zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar welke programma's kijk je dan? Herhalingen uit 1999?

Het beste antwoord

Dat gevaar is niet zo nieuw. Het heet SpyEye, ook wel ING-virus genoemd. Hackers kunnen lekker geld overmaken als je zelf aan het bankieren bent op je PC. De banken proberen dit in de doofpot te stoppen. Je kunt je er nauwelijks tegen wapenen, de meeste antivirusprogramma's herkennen deze troep niet, dus je wordt niet gealarmeerd. De banken betalen je schade echter wel terug.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja deze bedoelde ik , bedankt , nu kan ik mij verder oriënteren.

Andere antwoorden (3)

Als je een beetje een fatsoenlijke beveiliging op je pc hebt (Norton, AVG, Kaspersky etc.) en je firewall staat aan is het vrijwel onmogelijk. Heb je dat niet raadpleeg dan de bron, daar kun je de nieuwste versie van "Norton internet security" gratis een maand lang proberen (100% functioneel) daarna moet je betalen deze is volgens de professionals de beste in zijn soort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste is dit geen nieuw gevaar.
Ten tweede klik jij natuurlijk _nooit_ op links die je ongevraagd zijn toegestuurd.
Ten derde heb je natuurlijk een virusscanner die je voor dit soort gevaren beschermd.

Dit soort bedreigingen zou je in het algemeen onder de catagorie trojan horses kunnen zetten: het is iets dat je zelf binnenhaalt en (ongewild) activeert.

Als je je aan de simpele basisregel houdt om nooit (NOOIT!) linkjes te openen die je ongevraagd worden toegestuurd is het risico minimaal.
Als je blind op alles klikt waar een blauw streepje onder staat ben je waarschijnlijk allang besmet en rest je weinig anders dan je computer opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Zoals je aan mijn antwoord kunt zien zijn je adviezen goed, maar is het leven inmiddels wat ingewikkelder geworden.
Bij twijfel op betrouwbaarheid niet op het kinkje klikken en de mail weggooien. Het heet overigens phishing.