Tracking cookie nou wel of niet verwijderd ?

Bij Norton kreeg ik tijdens het scannen het bericht: handmatige behandeling van tracking cookie vereist. Ik druk op "fix" en krijg na refresh de melding: behandeling gelukt. Maar bij het overzicht na de totale scan staat vervolgens:
gevonden : 1
verholpen : 0.

Dit heb ik al een aantal malen gedaan met hetzelfde resultaat. Wat kan de oorzaak zijn ? En hoe kan ik het alsnog verwijderen ?
Ze heten:
eigenaar@ad.yieldmanager.com
eigenaar@doubleclick.com
eigenaar@apmebf.com
eigenaar@content.yieldmanager.com
eigenaar@advertising.com
eigenaar@mediaplex.com
Als ik ze probeer te zoeken via het startmenu zouden ze niet bestaan.
En zitten er per ongeluk ook tracking cookies verborgen in goeivraag.nl ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De cookies die je noemt lijken me niet bijzonder kwaadaardig. Ik schoon alles van tijd tot tijd op, maar niet met Norton.

Je zou nog het volgende kunnen proberen:

1. Verwijder (alle) cookies in Internet Explorer via het menu Extra - Internet opties. Bij mij ziet het menu er uit als in de afbeelding (IE versie 8). Andere versies van internet explorer en andere browsers van andere fabrikanten hebben vergelijkbare opties.

2. Download de schoonmaaktool CCleaner. Dit is een gratis tool die ook de cookies en temp files verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cookies worden overal op Internet gebruikt voor nuttige en nutteloze toepassingen. bijvoorbeeld voor de mogelijkheid om steeds opnieuw in te loggen op forum zonder steeds je wachtwoord opnieuw in te moeten tikken.

Reclame bedrijven plaatsen vaak een (tracking) cookie wanneer je browser een banner van hen inlaadt. In zo'n geval en wanneer dat cookie een GUID bevat, krijgt het bedrijf een bericht van iedere site, die hun advertenties bevat, die je bezoekt.
Dit is een gewone cookie, alleen deze kan ook informatie over je surfgedrag naar een centrale server toesturen. Waardoor het word gezien als maleware. Een tracking cookie kan geen virussen of andere spyware op je computer installeren.

Norton kan tracking cookies niet verwijderen omdat het bestand in gebruik is. Als je het bestand zoekt via de zoekfunctie kan je deze niet vinden omdat dit bestand zich in je tijdelijke internet bestanden bevind. Om de tracking cookies toch te verwijderen kan in internet explorer op extra klikken, dan op internetopties, in het venster dat dan verschijnt klik je op algemeen hier klik je onder browsergeschiedenis op verwijderen. hierbij verschijnt een lijstje met opties, zorg hier dat de eerste is afgevinkt, en de derde is aangevinkt. Klik hierna op verwijderen en de tracking cookies zijn verwijderd.

als dit niet werkt kan je je computer in Veilige modus opstarten (F8 indrukken voordat het windows logo verschijnt) Zodra je hier in zit moet je bij mapopties 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aanvinken. en even handmatig naar de map 'temporary internet files' zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan de tracking cookies niet via de zoekfunctie niet vinden omdat deze zich in de map tijdelijke internet bestanden bevind EN deze als verborgen map word weergegeven, en deze doorzoek je niet met de zoekfunctie.

Ik heb geen idee of ze op goeievraag tracking cookies gebruiken, wel gewone cookies in ieder geval.