Is een PGP-handtekening rechtsgeldig?

Ik maak regelmatig gebruik van PGP om mijn e-mail te versleutelen. Je kunt zo'n mailtje ook digitaal ondertekenen.
Ik weet dat digitale handtekeningen die met certificaten werken als regel rechtsgeldig zijn.

PGP werkt met a-symetrische versleuteling. Dat betekent dat de ontvanger van je mailtje er zeker van kan zijn dat de afzender van het mailtje ook echt degene is die hij zégt dat hij is.
Zijn de zaken die je vastlegt in zo'n bericht net zo bindend als wanneer je ze op papier zet en ondertekent?

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pretty_Good_Privacy

Toegevoegd na 11 minuten:
Er is natuurlijk niets dat 100% veilig is. Ook een handtekening kun je vervalsen. Toch is die rechtsgeldig. Met PGP sjoemelen is vééĺ moeilijker, al zal een inlichtingendienst (met z'n supercomputer) daar desgewenst natuurlijk wel in slagen

Toegevoegd na 6 dagen:
Er is nog één ander antwoord gegeven, dat helaas is teruggetrokken. Het verwees naar een site waarop een jurist uitlegde dat er over handtekeningen haast niets wettelijk is vastgelegd.
Zodra aannemelijk is dat JIJ een bepaalde krabbel onder een tekst hebt gezet, geldt die krabbel als handtekening.
Verbazingwekkend: dat hoeft niet steeds dezelfde krabbel te zijn !!! Als maar aannemelijk is dat JIJ hem zette!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

PGP is net zo rechtsgeldig als een handtekening of een fax