Kunnen ze via je IP adres ook weten waar je woont?

ik bezocht laatst een forum met porno reclame, normaal negeer ik dit. alleen dit keer stond er: find a sex mate in deventer, the netherlands.
ik vind het een erg vervelend idee dat een porno bedrijf weet in welke stad ik woon!
heeft dit iets met mijn IP adres te maken? of zijn mijn gegevens gewoon doorverkocht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook admins of mods kunnen inzien welk ip adres u heeft,
welke provider/internetverbinding en welke woonplaats.

Het beste antwoord

Ja dit verkrijgen ze via je IP met de software/databank GeoIP.

Het is trouwens niet altijd even betrouwbaar. Het ligt aan je internet provider. Bij sommige providers staat het steevast in een stad in de Randstad, aangezien daar (meestal) het hoofd-knooppunt zit.

Zie ook: http://www.maxmind.com/app/ip-location
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan met een IP adres inderdaad achterhalen waar iemand woont. Politie kan het het heel precies doen, maar als jij iemands IP adres heb kan je dat ook doen. Op de site die hier onder staat. Dan kan je zien welke stad deze persoon woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google adds werkt er zelfs mee. Je kan als je reclame maakt via google adds aangeven in welke regio die reclame wilt laten zien.

Dat betekend dat je bijvoorbeeld kan aangeven dat je de reclame alleen in de provincie Limburg wil laten zien, omdat jouw bedrijf in limburg zit bijvoorbeeld, aan het IP kan het programma dan herkennen of iemand in Limburg zit, en of die specifieke reclame dan geshowd kan worden of juist niet.

Ze weten niet je percieze adres, maar dus wel ongeveer waar die internetter op dat moment internet.