kan een computer besmet raken met een virus zonder toedoen van de eigenaar?

Ik zag op tv dat iemand een url kreeg toegestuurd via de mail. Na opening was de computer op afstand te besturen. Heeft deze persoon bewust een bestand gedownload en geopend of kan dit ook zonder notificatie gedownload en geïnstalleerd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

leuke animatie zie filmpje

Maar nee dat eerste virusje dat je binnenhaalt komt altijd door toedoen van de eigenaar op de pc
vaak kinderen ???
je installeer per ongeluk iets je word misleid door valse foutmeldingen die je niet doen vermoeden dat je iets installeert
en schijnbaar lijkt er ook niet veel aan de hand

maar dit is best te voorkomen door een firewall virus scanner en beveiliging updates
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een irritante stem heeft die mens in dat filmpje zeg

Andere antwoorden (2)

Het is altijd mogelijk om op afstand je mail in te zien. Bijvoorbeeld via webmail. Ook is het dan mogelijk ontvangen bestanden te openen waardoor je computer besmet kan worden. Naar mijn idee kan een bestand niet geinstalleerd worden zolang het maar niet wordt geopend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sites laten vaak bestanden achter op je computer als je ze bezoekt. (Cookies) Dus het kan dat door het openen van een site, je een virus op je pc krijgt die in de cookies zit. Maar dat die meteen de hele pc kan besturen is wel vrij extreem.