Hoe verwijder ik ongewenste netwerken van mijn tablet?

Op internet zie ik allemaal adviezen hoe dit te doen. Maar ze werken bij mij niet want in plaats van -vergeten- of -verwijderen- krijg ik te lezen -verbinden met netwerk- en dat is precies wat ik niet wil. Hoe te handelen in mijn geval?

(de vraag is hier al eerder gesteld maar het antwoord is onduidelijk mede door gemankeerd taalgebruik).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als Wi-Fi is ingeschakeld op je tablet, dan wordt er automatisch gescand naar netwerken in de omgeving. Een netwerk dat binnen het bereik ligt, maar waarmee jouw tablet NIET is verbonden, wordt in de lijst waar de netwerken worden getoond weergegeven als 'beschikbaar'. Met een dergelijk netwerk zou je verbinding kunnen maken, vandaar de optie 'Verbinden met netwerk'.
Bij een netwerk waarmee je tablet is verbonden, heb je de optie 'Netwerk vergeten'.
Het scannen naar netwerken gebeurt automatisch, dus zie je eventueel ook een lijst van beschikbare netwerken. Dat kan je niet uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik op mijn telefoon of tablet (beiden Samsung) in het lijstje met netwerken ben, moet ik het te verwijderen netwerk aangetoetst houden, en dan verschijnt er "netwerk vergeten" of "netwerkconfiguratie wijzigen". Dan gewoon "netwerk vergeten" aantippen en het is klaar.
Als ik het netwerk kort aantoets, dan komt er bij mij ook te staan of ik wil verbinden. Waarschijnlijk moet je hem langer aangetoetst houden

Toegevoegd na 1 minuut:
Met netwerken bedoel ik hier de netwerken waarop ik (ooit) ingelogd ben geweest, dus ook netwerken van vakanties e.d.
Deze zijn allemaal door mijn telefoon onthouden.