Ik krijg geen direct mailtje van paypal, is dit dan scam ?

ik ben via marktplaats bij iemand aangekomen, waarbij ik mailtjes krijg van een ander adres dan rechtstreeks van PayPal, (zie bijlage), ben ik bijna slachtoffer geweest van phishing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Emailadres van de verkoper ziet er ook echt betrouwbaar uit.

Antwoorden (3)

Alles wat over Paypal gaat, maar niet van Paypal is zou ik wantrouwen. Een phishingmail dus. Nergens op klikken en vooral niet reageren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit is idd phising, een mail met daarin je aankopen komt van het email adres: service@paypal.com! ik zou de mail die je hebt gekregen bij PayPal melden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is inderdaad een phising mail, dit mail-adres moet je gelijk bij Gmail en Paypal melden als Phising. Als je op één van de links in de email hebt geklikt moet je voor de veiligheid een anti-virustoepassing je complete computer scannen voor mal- of spyware.