als je het wachtwoord van je laptop vergeet, kan het er dan nog af? zoja, hoe?

ik wil graag een wachtwoord op mijn laptop een wachtwoord zetten maar ik ben bang dat het mislukt en dat ik het wachtwoord niet weet. kan je het er dan nog afhalen als je het vergeet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (9)

Zover ik weet niet, mijn vader had ooit lang geleden een wachtwoord erop gezet en de enigemogelijkheid was een soort hackcd maken, maar ik heb verder niet doorgegoogled
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een boot-cd kan je je comp weer opnieuw installeren. Maar ja, dan ben je wel de data kwijt.

Wellicht beter wachtwoord te bewaren op bijv mobiel, als een contact (bijv: pap28031949).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf het ww op een briefje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is natuurlijk een heel handige tool voor jouw en diegene die in je laptop wil komen.
Je kan best altijd zeker het eens op schrijven bijvoorbeeld in je dagboek. of vertel je wachtwoord aan je ma die onthoud het ook wel .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ooit een laptop van iemand gekregen en daar stond een wachtwoord op die ik niet wist, toen moest ik het hele software opnieuw installeren er is geen kans mogelijk om dan nog je ww terug te krijgen als je het vergeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij XP kan men met een ERD (Emergency Recovery Disc) een verloren wachtwoord weer terugzetten. Of dit bij Windows 7 ook werkt, zul je zelf moeten proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kun je een wachtwoord opgeven bij installeren. Dan staat er toch nog niets op? Als je je wachtwoord vergeet kun je het er natuurlijk niet afhalen, of je moet hiervoor een ander wachtwoord gebruiken (dat je ook weer kan vergeten). Vaak kun je overigens wel een controlevraag opgeven zoals "hoe heet je hond". "hoe heet je vriendje" is niet te adviseren als je langere tijd met een PC doet. Advies: gebruik geen wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een wachtwoord insteld, kun je ook een geheugensteuntje instellen, zodat als je het wachtwoord een paar keer niet goed hebt ingetypt, het geheugensteuntje in beeld komt. En je hierdoor het wachtwoord weer weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er vanaf wat voor wachtwoord!
Maar als ik je vraag goed begrijp bedoel je waarschijnlijk gewoon een Windows inlog wachtwoord.

Als je je windows inlog account wachtwoord vergeten bent en als Windows op een NTFS-partitie is geinstalleerd, dan is het bijna altijd mogelijk om het wachtwoord te verwijderen d.m.v. gespecialiseerde software zoals "Offline NT Password & Registry editor" (zie link), maar om dit te gebruiken dien je wel redelijk wat kennis en/of ervaring te hebben.