Wat is het nut van deze email scam?

Ik krijg een mailtje van een Chinees dat hij mijn domeinnaam wil toekennen aan een bedrijf als ik niet reageer. Dit is een bekende scam en ik ga er natuurlijk niet op in, maar ik ben wel nieuwsgierig! Waar zit de winst voor de scammer?
Onderstaand linkje naar een database met bekende scams (scamdex) met de betreffende mail, maar daar word ik niet echt wijzer van.

Toegevoegd na 24 seconden:
http://www.scamdex.com/email-scam-database/K/html/1308283749.M834182P4344V

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw link geeft mij de volgende boodschap: Forbidden
You don't have permission to access /email-scam-database/K/html/1308283749.M834182P4344V on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idem hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan de link wel gewoon openen. De 403 zal gekoppeld zijn aan specifieke IP-groepen of andere elementen (browser, etc.. ) in de request. Blijkbaar mag ik wel door de (server)deur.....

Het beste antwoord

Als je terug zou mailen zal het bedrijf je dan (zogenaamd) de kans geven om zelf het domeinnaam als nog van hem te kopen.. Daar zal hij zijn geld weghalen door mensen die in paniek snel het domeinnaam aanschaffen voor woekerprijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een mailtje terug stuurt weet de scammer dat het email adres actief gebruikt wordt. Deze adressen kunnen dan weer verkocht worden.