Is steam veilig?

Ik vraag me altijd al af of steam veilig en vertrouwelijk is.
Waar gaat je geld heen als je koopt via je bankkaart?
En hoe weet je dat het veilig is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Natuurlijk is het betrouwbaar en veilig. Zoiets kan je achterhalen via een site check website. Daarnaast maken er heel veel mensen gebruik van. Het geld wat zij verdienen gaan naar hunzelf om nieuwe games te kunnen inkopen. Om Steam staande te kunnen houden hebben zij ook geld nodig en niet alle games zijn van hen, sommige games zijn bijvoorbeeld van EA en die moeten zij dan inkopen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik gebruik het al jaren, is gewoon veilig.

Antwoorden (1)

Veilig? Nee, maar de kans dat je de klos bent is heel klein. Met een PayPal account waar een credit card aan gekoppeld is, loop je helemaal nauwelijks risico.

Cnet security en PCMagazine zijn er heel duidelijk over of credit cards betalingen veilig zijn: Daily News 5 dec 2016:
'Guessing Attack' Bypasses Credit Card Security in 6 Seconds
There is no magic bullet to fix this problem.

Per jaar wordt er in totaal voor ongeveer 18 miljard dollar gezwendeld met credit cards. Vooral in USA, daar hebben ze niets anders. (Dus geen internet-bankieren met overboekingen, geen automatische betalingen, geen automatische incassi en geen Ideal. Het is daar altijd nodig om je credit card te gebruiken, zelfs voor automatische incassi e.d.)

Tevens is het mogelijk dat een virus meelift met de stream. Ook die kans is klein.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom is het niet veilig volgens jou?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat je de vraag verkeerd hebt gelezen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vragen -meervoud- zijn:
1)Ik vraag me altijd al af of steam veilig en vertrouwelijk is
2)En hoe weet je dat de bankkaart veilig is? Op beide is het antwoord "Nee." Ok? ad 1. Het is nu geen "mode" bij het geboefte maar bij alles wat je van het internet plukt is het antwoord: nee, niet veilig.
Zijn het bestanden, dan kan een virusscanner die controleren. Maar dat is veel moeilijker met een stream.
Zolang het onschuldige films zijn, is de kans klein, maar kan je zonder te betalen een sexfilm op de kop tikken, dan vrees ik het ergste.
De seksindustrie kan wel een bijverdienste gebruiken. Is het vandaag niet, dan is het morgen of nog later.
Ik heb al weer een tijdje terug een verstopt virus gehad in een online upgrade van Windows, dat lijkt er een beetje op. ad 2. Voor het betalen met een credit card is mijn antwoord duidelijk genoeg. (Welke andere "bankkaart" zou het dan kunnen zijn om mee te betalen?)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Dennetak, ik denk dat je de vraag niet goed begrijpt. Je antwoord klopt wel als de vraagsteller het i.p.v. 'steam' over 'stream' had. Steam is een platform om onder andere games te kopen en daarna te downloaden.
Die fout is snel gemaakt want er is maar één letter verschil en je kon denken dat dat een typefout was.
Maar aangezien vraagsteller het in de beschrijving opnieuw over 'steam' (moet eigenlijk beginnen met hoofdletter, dat maakt het ook duidelijker) heeft, denk ik dat de vraagsteller 'Steam' bedoelt en niet 'stream'. Desondanks heb je wel een goed antwoord, vind ik, als de vraag over een stream zou gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry, ik dacht echt dat het een tikfout was! steam betekent voor mij stoom, en dat heb ik afgeblazen. Te meer omdat een bankkaart niet bestaat. Het is een pinpas (= debet card) of credit card. Zo zie je maar weer: ellende. Sorry het was stom.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou nou, gebruiken we in Europa niet voor het merendeel gewoon een bankpas in plaats van een kredietkaart? Beetje misleidend antwoord, Steam is een dochterbedrijf van Valve, wat ondanks haar slechte klantencontact wel gewoon een legitieme instelling is die niet met je geld weg zou lopen.