Server hosten, wat zijn de gevolgen?

Ik heb sinds kort mijn router geportforward, om een server te hosten voor het spel Minecraft. Maar is het gevaarlijk dat ze mij ip moeten weten om op me server te komen? En ik zie soms ips zoals iets.iets.com, hoe krijg je die?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je ip word op iedere site zichtbaar dat is gewon zo maar een hacker kan in je internet komen maar de kans is heel erg klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Help, er zit een hacker in mijn internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, daar ben ik bang voor.
Je hebt voor dit doel een gaatje in je firewall gemaakt. Alleen aanvragen voor een bepaalde poort worden naar je servertje met dat spel geleid. Als het spel dat je host goed geschreven is dan heb je weinig te vrezen. Wat ik zo lees is de software wel goed geschreven, er zijn alleen wat exploits bekend om je server te laten crashen. Dan doet ie het niet meer, als vervelende hackers dat zouden willen.
12 jaar geleden
met sites als de volgende kan je je masker voor je ip instellen, dan word je ip van je server bijvoorbeeld: serverminecraft.afraid.org

er zijn meerdere sites die dit aanbieden, ik heb het ook met gehackede wow servers gezien etc.

voor zover ik zag (en het heet freeDNS) is het gratis.

succes

(het is nog niet "veilig" maar er zijn extra stappen nodig om aan je IP te komen)

ik heb zelf altijd teamspeak en counter-strike servers thuis gedraaid.. nooit problemen gehad, wel had ik altijd een firewall etc draaien.