Veel mensen krijgen spam door dat ze hun e-mail gegevens laten rond slingeren denk daar aan bij bijv.
Overal aanmelden
Bij sites aanmelden die weer het e-mail adress door verkopen ( kan je voorkomen door goed de privacy overeen komst te lezen)
Anderen melden zich met jouw e-mail weer ergens aan. Probeer dit alle tijden te voor komen!

Mensen die weinig tot geen spam krijgen melden ze zicht niet overal aan, wat natuurlijk heel verstandig is.

Een manier om spam te voorkomen is tot je een speciaal e-mail anders aanmaakt waar je je overal op aan meld, dan komt daar ook alle spam binnen en niet bij je e-mail adress waar je mee e-mailt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat sommige mensen hun e-mail adres rond laten slingeren op internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je e-mail adres niet op internet zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat spook je uit op internet, en waar laat je je emailgegevens achter
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat je er tegen kunt doen is een spamfilter gebruiken. Waarom je de ene dag meer spam krijgt dan de andere kan allerlei oorzaken hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
O, sorry, het ging niet over dagen.
De hoeveelheid spam hangt inderdaad vaak af van of je je adres laat slingeren op internet.
Je emailadres alleen invoegen op sites die je heel goed vertrouwt. Als iemand lukraak zijn of haar email intypt op sites kan dat doorgegeven worden aan spamsites en krijgt degene veel spam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat sommige mensen hun email invoere in bijv. porno sites waardoor ze daar aan gerelateerde mailtjes krijgen onder andere viagra
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goede spam filter gebruiken en deze niet te laag afstellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gebruik 'disposable email' voor onbekende sites: http://www.guerrillamail.com/
= Tijdelijke email
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je veel porno surft krijg je veel spam
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies, maak gewoon gebruik van een tijdelijke emailadres. Deze kan je instellen voor een bepaalde gebruiksduur. En je hebt dan ook minder last van spam-troep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad zoals hierboven omschreven: "rond laten slingeren" van je email adres. Denk hierbij ook aan die doorstuur mailtjes. Er staan vaak ontzettend veel email adressen in, en wanneer zo'n mailtje bij de "verkeerde" uit komt dan zal deze hier ongetwijfeld gebruik van maken.