hoe kan je controleren of een bijlage die je in de mail hebt ontvangen geen virus is?

iemand met wie ik op het internet heb gesproken heeft mij een mail gestuurd met een bijlage, een link naar waarschijnlijk een google drive, maar hoe kan ik vooraf ik het open controleren of het geen virus, trojan horse, of iets anders schadelijks is voor mijn computer? ik heb de mail al geopend en binnenin staat dus die 'open' knop waarmee je toegang krijgt tot waarschijnlijk de drive.

Antwoorden (1)

Klik met de rechtermuisknop op de bijlage of link. Het kan zijn dat je de mogelijkheid krijgt dat je virusscanner de bijlage kan checken.
Kopieer anders de link naar
https://virusdesk.kaspersky.com/
en check daar of deze veilig is.
Als de link in de mail niet zichtbaar naar een webadres verwijst: zweef er met het muispijltje boven. Linksonder op het scherm of vlak boven de muiscursor verschijnt dan het webadres.
Tablet of smartphone: druk de link in totdat er een venstertje verschijnt met het webadres.
SimonV