Waar ligt de quarantainemap op de computer?

Waar ligt het? Ze zeggen dat ik beter de bedreigingen moet verwijderen. Maar ik weet niet waar ik die map vind. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Pieter2011
12 jaar geleden
Als er een virus wordt gevonden, dan zet AVG het bestand automatisch in quarantaine. Dat is ook beter dan het te verwijderen: iedere virusscanner maakt weleens fouten waarbij "goede" bestanden per ongeluk als malware worden aangemerkt. Als je zulke bestanden nog een tijdje (in quarantaine) op je pc laat staan, kun je ze altijd nog terugzetten als je computer na het scannen niet meer goed blijkt te werken.

Het beste antwoord

Of een bestand nu in quarantaine staat of dat het verwijderd is, maakt voor het functioneren van je PC geen ene bal uit. Je hoeft dus niet handmatig je quarantaine map te legen. Het gaat ook meestal om weinig en om relatief kleine bestanden. De quarantaine map zal dan ook zelden de doorslaggevende rol spelen als je te weinig schijfruimte hebt. In 99,99999% van de gevallen kan je dan makkelijker elders ruimte vrij maken (omdat er elders veel meer / veel grotere bestanden staan).

"AVG heeft wel een waarschuwing gegeven voor een bedreiging, dat het in de quarantaine moet."
Als je goed kijkt, zie je dat AVG dat zelf al voor je gedaan heeft. Immers, als een virusscanner *weet* dat iets in quarantaine geplaatst moet worden, dan doet die dat zelf al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaal kan je dat gemakkelijk via je antivirusprogramma verwijderen. Je hoeft dan de map zelf niet op te zoeken, want die weet het programma wel te vinden. Mijn antivirus-programma heeft in ieder geval wel zo'n knop. Ik weet niet of elk programma dat heeft, maar het lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al gekeken, het is er niet. Ik heb AVG.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat programma heb ik geen (gebruiks)ervaring mee, helaas. :) Maar, heeft het programma ook geen optie om de quarantainemap te scannen/repareren/verwijderen/...? Ik kan me het namelijk bijna niet voorstellen dat een antivirusprogramma niet een dergelijke optie heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet, er staat nergens iets over een quarantaine, maar AVG heeft wel een waarschuwing gegeven voor een bedreiging, dat het in de quarantaine moet. Maar bedankt voor het helpen
De quarantaine van AVG kun je gewoon via AVG zelf in komen hoor, AVG 2012; klik op historie en dan quarantaine hier kan je vervolgens de geïnfecteerde bestanden verwijderen.