Hoe traceert de politie/FBI een telefoon?

Je ziet wel eens in films dat de politie/FBI belt met iemand om zo te zien waar hij is.

Toegevoegd na 3 dagen:
En hoe kunnen ze je vinden als je in de middle of no where bent? (Waar je geen bereik hebt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Het gaat nog een stuk verder dan dat .. Je GSM heeft namelijk contact met meerder antennes op het zelfde moment. De daadwerkelijke aktieve verbinding loopt via de sterkste mast, maar om dit uit te zoeken heeft je GSM dus contact met meerdere masten. Dit is bij de Telco bekend, welke een driehoek kan aangeven op een kaart waarbinnen de GSM zich moet bevinden aan de hand van deze gegevens. Het is ongeveer zo accuraat als een postcode, maar dit kan nog verschillen aan de hand van het aantal masten in een omgeving. Druk bevolkte gebieden hebben kleinere 'cellen', waar je dus een exactere lokatie kunt vast stellen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Bij geen bereik ook geen tracering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt hé!

Andere antwoorden (1)

Als je je mobiel aanhebt wordt je aangemeld bij de dichtsbijzijnde zendmast zodat je gebeld kunt worden. als de FBi/politie in dat systeem kan kijken weten ze waar je in de buurt van een zendmast bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dus niet zo heel nauwkeurig?