is dit een serieus melding dat mij iphone is besmet met een virus?

Ik krijg een melding dat mijn iphone is besmet met een virus (zie bijlage). Is dit ee serieuse melding? Moet ik op scannen klikken of is dat juist gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
48.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me een fake-melding. Hoe weet een virusscanner nou dat het vandaag was en van een website afkwam, waarom melde deze niet gelijk? Je hebt waarschijnlijk niet eens een virusscanner. Dus....
Ritsuka
8 jaar geleden
Lijkt nep
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Absoluut spam. Kruisje bovenaan zegt het al. Gewoon lekker op 'terug' klikken of je mobiel opnieuw opstarten als je het niet weg krijgt. In ieder geval niet op in gaan, en liever ook niet op het kruisje klikken (kan een 'nep'-kruisje zijn).

Het beste antwoord

Een aanvulling op antwoord van Amadea:

iOS is ZONDER Jailbreak beveiligd tegen virussen, maar het is niet uitgesloten dat er geen virussen doordringen tot het systeem.
Dit is een nep melding, een virus zal dan ook gelijk door Apple gepatched worden zorg dus dat je altijd de nieuwste versie van iOS hebt ( op moment van schrijven iOS 8.3).
Als je een virus hebt zal je NOOIT een melding krijgen en al helemaal niet via Safari.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een toevoeging:
Apple staat absoluut geen virusscanners toe in de App Store dus alle meldingen van virusscanners voor iOS zonder Jailbreak zijn nep
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De iPhone is beveiligd tegen virussen. Het is spam. Als je daarop klikt krijg je waarschijnlijk de boodschap dat je à zoveel euro een programma kunt kopen om van het zogenaamde virus af te komen.
Het enige wat je met zulke berichten moet doen is ze wegklikken.
Amadea