hoe kom je achter een laptop wachtwoord?

mn moeder heeft een wachtwoord op de laptop gezet en ik ben het er totaal niet mee eens en ze is vaak weg en dan als ik huiswerk voor op de laptop moet doen kan ik er niet op kan ik er op een bepaalde manier toch op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bios ww of windows ww?
Of een apple?
capthavoc
13 jaar geleden
kan ze voor jouw niet een apart account aanmaken
ik denk dat je met ww bedoeld dat je de naam van je moeder zichtbaar wordt je kan gewoon nog een eigen account voor jezelf maken onder config scherm
met eigen ww ?
maar dan moet je dus wel eerst kunnen inloggen onder je moeders account.
dus even aan je moeder vragen ;)

Antwoorden (6)

Het is je moeders laptop ze zal wel een reden hebben dat ze dat gedaan heeft. Moet je even wachten tot ze weer terug is. Op een laptop die je niet kan opstarten kan je ook geen wachtwoord achter halen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje jammer dat iedereen hier reageer omdat het beter zo is, als zei dit wilt doen, is dat aan haar, we zijn hier niet op goeievraag om elkaar op te voeden! Een advies over wat je ervan vindt is NIET gevraagd... Dat je dit wel doet is overigens wel slim, zodat ze er over kan nadenken, maar je antwoord op haar vraag is niet wat ze wilt horen. Daarom -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarbij, neem eens een kijkje hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/gv-meningen-vragen.169885 bij deze vraag wordt duidelijk aangegeven dat een mening niet is toegestaan op goeievraag, maar dat de antwoorden gebaseerd moeten zijn op meningen!
ronron1212
13 jaar geleden
Op een laptop die je niet kan opstarten kan je ook geen wachtwoord achter halen. Dit is toch duidelijk een antwoord. Ben blij dat je zo goed oplet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de laptop aanstaat en ze mag erop van haar moeder... ben jij nou zo kortzichtig of hoe zit dat nou? ;) Of als ze wél huiswerk mag maken aan de laptop... Dus wie let hier nou zo goed op? =)
ronron1212
13 jaar geleden
Ja je hebt helemaal gelijk jongetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje! ;) Denk eens na voordat je wat neerzet man
ronron1212
13 jaar geleden
Jongetje je blijft brutaal he
Download het volgende programma ( FREEware) met de naam SIW . Installeer het en open het. Halverwege ziet U "Passwords" staan en rechts kunt U bij LOGIN PASSWORD Uw eigen wachtwoord(en) aflezen.

http://www.gtopala.com/download/siw-setup.exe

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 58 minuten:
Ondanks het feit,dat het programma ,wat ik U eerder aanbood om te gaan downloaden, een prima oplossing is ,want het kan gewoon op een USB stick gezet worden en dan gebruiken is er ook 'n wat lastigere oplossing.
U kunt dus ook het volgende doen:

Opstarten en F8 drukken, in veilige modus met opdrachtprompt opstarten.
START>>UITVOEREN cmd
net users ,
Als het goed is staan er nu accountnamen.
Typ nu : net user_hier accountnaam_* ( _ = spatie + het sterretje moet erachter)
Windows zal nu vragen voor een nieuw wachtwoord. Geef deze op en druk op enter.
hij vraagt nu nog een keer om hetzelfde ww te typen doe dit en druk op enter.
Je zult niks zien als je typt, maar je typt wel degelijk.
Als je nu cmd-prompt afsluit, zal je wachtwoord gewijzigd zijn.Nu kunt U opnieuw opstarten !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlak nadat je hem hebt opgestart regelmatig op F8 drukken, dan gaat ie opstarten in safe mode, en kan je inloggen op het administrator-account waar geen wachtwoord op staat. Dan kun je je wachtwoord veranderen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k wil t niet veranderen..
Je kunt het proberen te raden door te bedenken wat voor je moeder een logisch wachtwoord zou zijn. Als het een windows xp computer is, kun je op de help-site van microsoft informatie vinden als je zoekt op wachtwoord herstellen of administratorwachtwoord herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard kan dat, maar dat zou erg onverstandig zijn. Als ze er achter zou komen is iedere vorm van vertrouwensband kwijt. Ik denk dat het verstandiger is met je moeder in gesprek te gaan en te vragen waarom zij dit doet. Je kan dan ook uitleggen dat je de laptop nodig hebt voor je huiswerk. Je hebt nu de leeftijd waarop zij je moet kunnen gaan vertrouwen en waarop jij kan laten zien dat je dat vertrouwen waard bent.
Als ze het wachtwoord erop heeft gezet omdat zij haar zaken privé wil houden, zou je kunnen vragen om een eigen account. Je zou zelf haar het wachtwoord hiervan kunnen geven zodat ze kan zien dat je haar vertrouwen waard bent.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, da's nou eens een goed antwoord. Zonder vertrouwen raakt Kimy alleen nog verder van huis. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer juist! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel het geen direct antwoord op de vraag is :) maar het meest voor de hand liggend ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes!!! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje jammer dat iedereen hier reageer omdat het beter zo is, als zei dit wilt doen, is dat aan haar, we zijn hier niet op goeievraag om elkaar op te voeden! Een advies over wat je ervan vindt is NIET gevraagd... Dat je dit wel doet is overigens wel slim, zodat ze er over kan nadenken, maar je antwoord op haar vraag is niet wat ze wilt horen. Daarom -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarbij, neem eens een kijkje hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/gv-meningen-vragen.169885 bij deze vraag wordt duidelijk aangegeven dat een mening niet is toegestaan op goeievraag, maar dat de antwoorden gebaseerd moeten zijn op meningen!
Op zich kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
- of ze vertrouwt jou niet met wat jij doet voor jezelf
- of ze wil gewoon niet dat de kans bestaat dat er wat mis gaat met haar spullen

Voor mezelf: ik vertrouw best een heleboel mensen met van alles, maar echt NIEMAND krijgt mijn wachtwoorden. Mijn computers worden alléén maar gebruikt als ik er zelf dicht bij in de buurt ben. Dus wat dat betreft snap ik je moeder wel. Want wat als er, hoe per ongeluk ook, wat stukgaat of kwijtraakt of binnenkomt of whatever terwijl jij in je eentje bent? Zij heeft dan geen controle meer over datgene waar ze wel verantwoording over moet afleggen.

Als ik nu inwonende kinderen zou hebben dan zou ik zeker willen dat ze zelf kunnen computeren maar dan wel zodanig dat ik er controle over houd, zolang het mijn spullen zijn en zolang die kinderen niet zelf kunnen inschatten wat gevaarlijk is, vooral voor hunzelf, en dat is een HOOP! Dus sorry, daar gaat een slot op als ik er niet ben. Uit bescherming van mijn spullen maar vooral uit bescherming voor mijn kinderen!

Ik bedoel dit niet zeikerig, maar echt, als dit ook voor jouw moeder geldt dan wil ik je vragen daar enig begrip voor op te brengen want dan vindt zij het ook niet leuk om jou af te kappen.

Het kan zijn dat jouw moeder jou best gedeeltelijk toegang wil geven maar niet weet hoe en dan het zekere voor het onzekere neemt. Als jouw moeder ook best een tussenweg wil hebben dan is het op vele manieren mogelijk. Wellicht kunnen jullie dat dan even in overleg vragen aan iemand in de buurt die er verstand van heeft.

Het kan ook zijn dat jouw moeder gewoon een vervelend zeikerig mens is dat alleen maar uit is om jou te pesten. MAAR: zo'n moeder heb ik persoonlijk nog nooit van dichtbij gezien... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje jammer dat iedereen hier reageer omdat het beter zo is, als zei dit wilt doen, is dat aan haar, we zijn hier niet op goeievraag om elkaar op te voeden! Een advies over wat je ervan vindt is NIET gevraagd... Dat je dit wel doet is overigens wel slim, zodat ze er over kan nadenken, maar je antwoord op haar vraag is niet wat ze wilt horen. Daarom -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarbij, neem eens een kijkje hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/gv-meningen-vragen.169885 bij deze vraag wordt duidelijk aangegeven dat een mening niet is toegestaan op goeievraag, maar dat de antwoorden gebaseerd moeten zijn op meningen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg. Eindelijk iemand die een - uitlegt! Je hebt mogelijk gelijk. Aan de andere kant vraagt iemand hier om technisch advies voor het plegen van computervredebreuk. Dan kun je natuurlijk ook niets zeggen als je daarmee niet wilt helpen, zoals ik, maar wat ik heb gegeven is daadwerkelijk, welgemeend advies, om iets te doen dat BETER is dan wat hier het plan was. Dat dat mijn mening is is duidelijk, sterker nog dat was mijn onderbouwing, maar eerlijk gezegd lijkt dit me een grijs geval. Goed, ik laat het aan de eventuele mod over om mijn reactie weer te verwijderen. Ik schaam me niet voor dit antwoord. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, nee je hoeft je ook niet te schamen, ik zie trouwens in mijn eigen antwoord dat ik 2x meningen heb geschreven, dit moet natuurlijk zijn meningen en feiten. Ik ben het ook eens met je antwoord, maar ik vind het géén waardevol antwoord op de vraag die is gesteld. Daarom het minnetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze denkt dat ik m mol...wrm verstopt ze m niet ik ben goed in zoeknXD