zijn er hackers op hotmail

op hotmail krijg ik rare mailtjes van goede vrienden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik al heel lang. als je geen link opent, kan er niks gebeuren. meestal zijn die links heel lang met allemaal getalletjes en leestekens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste nooit die link aan klikken anders stuur jij ook die mailtjes door naar andere dit zijn van die gemene mails
capthavoc
12 jaar geleden
op hotmail is er tegenwoordig de knop in denk dat mijn vriend gehacked is
select het mailtje een keer klikken en dan die optie
ik denk dat,... gehacked is
doe je goed aan

Antwoorden (6)

Zeker een mail met daarin een link? Daar moet je niet op klikken. Jouw vrienden hebben dat waarschijnlijk ook gedaan en daardoor versturen zij die emails rond. Je moet dat soort berichten gewoon negeren. Het ligt aan het soort e-mail, maar je vrienden (of hotmail) zijn niet gehackt, het is alleen een programmaatje dat via hun e-mailadres mails verstuurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk hebben jou vrienden een keer een link aangeklikt waardoor hun wachtwoord op de een of andere manier word onthouden. vervolgens word er via hun mail zonder dat ze het weten links verstuurd naar contactpersonen zoals jou tip stuur deze persoon een mail dat het verstandig is dat hij zijn wachtwoord veranderd waarschijnlijk is het dan opgelost groetjes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan helaas veel simpeler. Ieder die een adres weet kan met een slim programma doen alsof mails vanaf dat adres verstuurd worden. Als dus eenmaal bekend is wie jouw vaak mailen, kan iemand doen als een mail van een bekende komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, is het antwoord op je vraag. Niet alleen bij Hotmail. Veel sites vragen je hotmail log-in, Als je die geeft sturen zij in jouw naam mails. Je kan je vrienden aanraden een nieuw paswoord te kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je vrienden hebben waarschijnlijk hun loginnaam/wachtwoord ergens ingevuld, of op zon mailtje geklikt met alle gevolgen van dien.

meld dit aan je vrienden, laat hun hun pc scannen en hun wachtwoord veranderen, blijf je dit soort mail van hun krijgen, meld het nogmaals aardig, en zorg dat ze je verwijderen ofzo, je wilt niet perongelijk klikken.

aids geef je ook niet aan je vrienden :)

Toegevoegd na 1 minuut:
er zijn ook marketing bedrijven die hotmail gebruiken door een login/wachtwoord te vragen.

zo kreeg ik een tijd terug mail(spam) van mijn overleden ex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overal zijn hackers actief, dus ook op hotmail. Het is niet zo dat je geen risico loopt als je geen links opent. Open alleen mails van onbekenden maar 'flag' ze als spam. Ook mails van vrienden zou ik mee oppassen als het taalgebruik niet op dat van hen lijkt.