Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

PAYPAL? Er is een persoon die een betaling wilt doen via paypal, Hoe werkt dit?

Ik heb een auto te koop staan. Nu is er iemand uit Engeland die heeft besloten deze auto te kopen. Nu zegt hij via PayPal te willen betalen en dan een familielid te sturen die de auto ophaalt. Ik heb echter nog geen PayPal account. Maar wanneer ik deze heb, hoe gaat het dan verder? Als de persoon de betaling heeft gedaan krijg ik het bedrag dan direct op mijn bankrekening? En kan hij niet bijvoorbeeld later deze betaling terugtrekken zodat ik met lege handen zit? En kost het mij geld om het bedrag in ontvangst te nemen? ALVAST HARTELIJK BEDANKT

Toegevoegd na 3 uur:
Beste Hmavideo,

kunt u uw antwoord nader toelichten?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ik heb 1 x schoenen uit Amerika besteld en betaald via de paypal van mijn nichtje. Ik kende het ook niet.
Maar dat hield in : Zij had een paypal account en daar kon zij het bedrag opzetten wat nodig was voor de betaling van de schoenen.
Dan kon je op schoenenverkoopsite kiezen voor paypal betaling en dan haalt dat bedrijf het geld via paypal eraf.

Misschien kan hij het geld via paypal naar uw bank overmaken. Ik zou het niet op een paypal rekening account willen hebben, want daar kunt u er het niet weer van afhalen alleen weer andere goederen van kopen die via paypal betaald kunnen worden. Volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet intrappen heb ik ook gehad je word bedonderd!!!!

pas op?????
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een auto verkopen zal ik geen paypal gebruiken! Er is een optie namelijk bij paypal om het bedrag terug te vorderen. Dit moet dan wel via paypal gebeuren. Kan hij het gewoon niet overmaken naar je bankrekening via paypal desnoods?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste raad ik je af om grote bedragen op een internetrekening te verhandelen.

Paypal brengt bij het overmaken transactiekosten in rekening voor de verstuurder, tenzij diegene het overmaakt als een cadeau of gift. Als het bedrag wordt verstuurd, krijg je het op je Paypal rekening. Om het op je bankrekening te krijgen, moet je je bankrekening koppelen. Je krijgt dan een bevestiging van Paypal en kunt vervolgens geld opnemen en toevoegen van/aan je bankrekening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel:
Hij vertrouwd iemand om met 'zijn' auto te rijden, waarom betaald diegene jou dan niet gewoon met zijn geld(contant)..

Ik zie geen problemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij bedonderd wordt.... dus als hij dat wil voorkomen, moet de persoon die de auto dus op komt halen, contant het geld bij zich hebben of, als dat teveel zou zijn, samen naar een bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan beginnen. Cash geld bij verkoop.
Vanuit Engeland kan via Iban geld naar je rekening worden overgemaakt. Raadpleeg je bank.

Vreemd verhaal. Als een Engelsman je auto koopt, moet hij deze toch ook ophalen? Laat hem deze cash betalen bij overdracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is hartstikke nep. Het gaat hier om oplichterspraktijken. NIEMAND zal in NL vanuit Engeland een auto kopen zonder de auto eerst te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op! Er word fraude gepleegt met je als je doorgaat met deze verkoop! Niet, maar dan ook niet doen! Denk zelf eens logisch na, waarom zou iemand uit engeland hier een auto kopen? En net wat iemand anders al eerder zei: een auto koop je niet door via internet te betalen. Een auto reken je in dit geval direct contant af! Net als met een fiets, of een brommer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het niet via paypal doen. volgens mij wilt paypal mee profiteren met het bedrag en neemt het een percentage van het bedrag voor zich zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding