Ik krijg rare mailtjes!

Beste leden,

Ik krijg al een tijdje wel hele rare emails! Iemand stuurt mij emails op naam van mijn vrienden.

Dan staat er bijvoorbeeld in de mail;

Hallo!

Pietje heeft zojuist een spik splinternieuw Iphone gewonnen!
Er ligt er ook een voor jou!

Ik heb al aan mijn vrienden gevraagd of zij hier wat mee te maken hebben. Zij zeggen dat ze het niet hebben gedaan. Ook hebben zij geen emailadres achtergelaten bij een of ander actie.

Wat kan ik doen?
Kan ik dit voordragen aan een bepaalde instatie die hierover gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

je vriend zijn msn is gehackt dus stuur een mailtje naar diegene die het mailtje naar je toe heeft gestuurd en waarschuw hem dat hij zijn wachtwoord moet veranderen
en als je zelf de link in die mailtjes heb geklikt dan moet jij ook je ww veranderen zodat deze botmailer niet meer toegang heeft tot je account
capthavoc
12 jaar geleden
Je vrienden hebben dan het msn virus opgelopen en dan verstuurt dit virus, spam onder de naam van degene die besmet is. Mocht jij de mail openen dan gaat jouw mail hetzelfde doen en naar iedereen in jouw adreslijst dezelfde mail sturen zonder dat jij er iets vanaf weet. Hier kun je verder niets tegen ondernemen bij een instantie. JE vrienden moeten dat virus zien kwijt te raken wat met dit virus nog vrij moeilijk is.
Enige dat je dus kunt doen is de mails nooit openen maar gelijk verwijderen, voordat jou hetzelfde overkomt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verander je wachtwoord en het probleem is opgelost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk niet, dan heeft diegene toch nog steeds hetzelfde e-mailadres?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fail!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nana2: Correct
Eigenlijk is dezelfde type vraag ruim 1 jaar geleden al eens gesteld,echter daar is het precies anders om :

http://www.goeievraag.nl/vraag/verstuurd-hotmailaccount-spam-vrienden.71704

Helaas wint de nieuwsgierigheid het vaak van voorzichtigheid en daar is niks fouts mee,want elk mens is van nature nieuwsgierig van aard. U kunt dus het beste wel een nieuw wachtwoord bedenken en deze opnieuw instellen,voordat U binnenkort een mededeling ontvangt,dat U verplicht bent,om het te veranderen. Als men zo'n verzoekje krijgt,hoeft men niet te schrikken...iets wat desondanks toch nog vaak gebeurt. Vandaag is er voor de zoveelste keer ook al een vraag over gesteld...en dat men het feit,dat Microsoft vraagt om een 06 nummer op hun website in te vullen ..maar dat de bewuste persoon dat niet vertrouwt. Het enige,wat Microsoft c.q.Hotmail NOOIT zal vragen is het wachtwoord,want die is bij hun bekend. Misschien toch eens het overwegen waard,om U in die materie te verdiepen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk hebben de vrienden van wie je die mails krijgt zich laten verleiden door het mooie aanbod en hun mail adres + hun wachtwoord opgegeven! Doe dit dus nooit. En indien je het toch hebt gedaan, neem onmiddellijk een ander wachtwoord, liefst een zo moeilijk mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon spam en/of phishing.
Die namen van je vrienden staan er bij omdat IEMAND in je vriendenkring (incl. jezelf) een virus heeft of gehad heeft waarbij namen/mailadressen (uit het emailprogramma) geoogst zijn.