als ik mijn computer wil afsluiten krijg ik te zien dat programma dfvtvhnpxj.exe nog draait en niet afgesloten kan worden.

daarna doet de computer niet meer wat ik wil ,wat is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

dfvtvhnpxj.exe is een programma. Dat moet je dus afsluiten > Alt + ctrl + del. Krijg je taakbeheer voor je. Dan klik je op de tab: Processen. Daar zie je een lijstje en daartussen moet het staan. Als je hem vind druk je op proces beïndigen. Dan ga je, als je Vista hebt, naar start > configuratie scherm > en onder het kopje Programma's staat dan 'Opstart programma's wijzigen'. Even kijken als ie daar bijstaat. Zo niet geen probleem. Zo wel uit de ljist verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het programma dfvtvhnpxj.exe is een vreemde eend in de bijt. Ik zou het ook maar hernoemen tot dfvtvhnpxj.xxx.
Het lijkt op een worm of een virus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel een goede virusscanner?
Draai anders een het programma Malwarebytes, deze zoekt en verwijderd foute bestanden;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een virus, die willekeurige letters gebruikt in zijn bestanden. Dit vereist grondig onderzoek van een kenner, en als die niet voorhanden is: Windows opnieuw installeren nadat je voldoende backups gemaakt hebt.
En daarna uiteraard een goede virusscanner en firewall aanschaffen (bijv. Symantec AV en NetLimiter2).
Intussentijd kan je nog wat detecties doen zoals http://www.pandasecurity.com/activescan; maar ik zou dat niet zomaar 100% vertrouwen (dat 't alles opschoont / kan opschonen / kan vinden). Je kan geen risico nemen als je je bijv. Paypal op je PC gebruikt. Dus indien er geen expert voorhanden is: Windows opnieuw installeren.
(Of natuurlijk een 10000x veiliger besturingssysteem nemen: Apple of Linux. Die bieden voldoende, als je weinig games speelt.)