word2013 veel minder leesbare tekst op scherm: hoe dit beter maken?

teksten zijn onder 2013 veel minder goed leesbaar, letters zijn kleiner, grijzer en fragieler. hoe te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Gebruik de instelling Weergave van ClearType-tekst configureren

Windows 8

Zoek ClearType via het startscherm en selecteer vervolgens Instellingen.

Windows 7

Klik op Start en voer vervolgens ClearType in het vak Programma's en bestanden zoeken in.

2.Selecteer ClearType-tekst aanpassen.
3.In Weergave van ClearType-tekst configureren schakelt u de optie ClearType inschakelen in. Vervolgens klikt u op Volgende.
4.Stem uw monitor af aan de hand van de stappen en instructies in Weergave van ClearType-tekst configureren en klik vervolgens op Voltooien.
Als u nog steeds een probleem ondervindt na het aanpassen van de ClearType-instellingen, gaat u verder met stap 2.

Stap 2: Schakel de functie Subpixelplaatsing uit
Word 2013 maakt standaard gebruik van tekstweergave met subpixels. Dit zorgt voor optimale afstanden, maar u geeft mogelijk de voorkeur aan op pixels uitgelijnde tekst, omdat dit het contrast enigszins verbetert. Ga als volgt te werk om de functie
Subpixelplaatsing uit te schakelen in Word 2013.1.Klik op het tabblad Bestand op Opties.
2.Klik op Geavanceerd.
3.Schakel in de groep Beeldscherm het selectievakje Use the subpixel positioning to smooth fonts on screen uit.
4.Klik op OK.