kan ik op mijn laptop ook full hd weergeven als mijn grafische kaart dit ondersteunt maar mijn laptop deze optie niet laat zien?

beste,

Ik heb een Asus notebook met een i5-4200u processor. Ik sluit mijn laptop vaak aan op mijn tv, Ik kan hierbij alleen nooit hogen dan een reslutie van 1366x768 terwijl mijn processor een resolutie van 3280x2000 ondersteunt met een rate van 60hz. Mijn laptop daarentegen laat deze optie dus niet zien bij de settings. Weet iemand hoe ik dit wel kan instellen?

specs van de betreffende notebook: http://www.lapspecs.com/detail/asus+vivobook+s551la

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Dat kan alleen als je een full-HD monitor of TV aansluit. Je kan niet meer uitsturen dan je scherm als resolutie heeft. Dat heeft ook geen zin. Je TV is dus een 768p of HD-ready model. Zelfs als je TV 1080p zou accepteren zou deze alsnog het signaal intern weer terugschalen naar 768p. Je hebt nou eenmaal niet meer pixels.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie nu dat het de resolutie is van je laptopscherm. Stel dat je een 1080p TV hebt, dan moet je zorgen dat je het bureaublad uitbreidt, dat staat ook waar je je resolutie kan veranderen. Nu ziet Windows je schermen als twee losse schermen en kan je voor je TV de maximale resolutie kiezen. Je moet dan een video verslepen naar je TV (het beeld uit schuiven).

Toegevoegd na 4 minuten:
http://static.computertotaal.nl/uploads/i/4/i403vgoaky5buq2y.png

Toegevoegd na 6 minuten:
Dus eerst uitbreiden, dan tv selecteren, dan resolutie verhogen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dank!