ongewenste zoekmachine: hoe kan ik die verwijderen?

ik gebruik Google Chrome. als ik nu GC opstart krijg ik steeds 'Asks my Question' als startscherm. als ik in instellingen kijk staat daar nog echter nog steeds GC als zoekmachine.

Toegevoegd na 5 uur:
staat niet bij extensies...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
6.7K

Het beste antwoord

De kans is groot dat het hier om malware gaat,scan eens met een antimalware programma zoals bv de graties versie van Malwarebytes.Deze vind je hier:

https://www.malwarebytes.org/
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit soort zoekmachines zijn vaak geïnstalleerd als extensie. Ga in Chrome naar Instellingen - Extensies en kijk of daar iets onbekends tussen staat.

Vervolgens kun je je apparaat opschonen met ADWCleaner (gratis).
bamibal
9 jaar geleden
Ga naar configuratie>programma's. Daar zul je Ask tussen zien staan. Vervolgens aanvinken en verwijderen.
paulus811