Hoe kan een 32-bits viruschecker werken op een 64-bits OS?

Bij een 64-bits OS kunnen applicaties en gegevens *overal* in het geheugen zitten, ook boven de "magische" grens van 4 GB (of 2 GB, net welke grens je neemt).

Een 32-bits applicatie, zoals mijn viruschecker, ziet slechts de eerste 4 GB (dan wel 2 GB) van het geheugen.

Hoe kan een 32-bits viruschecker dan toch goed werken op een 64-bits OS?

(Dit naar aanleiding van een eerdere vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/64bit.41436 )

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Volgens mij moet elk bestand wat je start eerst even op je harde schijf staan alvorens het geladen wordt in het geheugen om uitgevoerd te worden. Welnu, op dat moment kan je virusscanner er gewoon bij om de inhoud te controleren, net zoals bij een normaal 32-bits bestand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet dat in 64-bit OS systemen de integer-lengte 64 bit is, en andere adressing-methods twee keer zo lang zijn als normaal. Ik denk, omdat 32-bit maar 4GB kan toewijzen, de overige ruimte niet gecontroleerd wordt.