Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn laptop reageert niet meer op het SD kaartje, hoe verhelp ik dat?

Deze morgen lukte het nog steeds en nu ik foto's moet doorsturen (verzekering) lukt het NIET meer. Mijn laptop reageert niet meer op het SD-kaartje. Kan iemand mij helpen aub.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
1.4K
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Werkt het kaartje nog wel in een ander toestel?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat vuil gekomen op de kleine contacten of defect geraakt.
Probeer eerst de contacten schoner te maken.
Als je de sd-kaart terug in je fototoestel stopt en daar wel herkent word en er nog steeds foto's bijgeschreven kunnen worden en uitgelezen is er iets mis waarschijnlijk met de contacten van je laptop en daar is zeer lastig bij te komen.
Je kunt misschien beter dan een verloop stekker kopen die past op een USB ingang waar je het kaartje dan voortaan in plaats.
De contacten schoonmaken van het kleine kaartje lukt het best met een gum of een scheermesje waarmee je over de contacten schuurt /schraapt.
Als het goed is heb je bij aankoop van je fototoestel er ook een USB kabeltje erbij gekregen waarmee je ook al je foto's uit je toestel kunt overbrengen naar je laptop.
Is deze zoekgeraakt dan kun je deze bij een Action winkel spotgoedkoop vinden.
.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 10 april 2020 01:57: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding