Als je zelf de originele versie van Windows 7 hebt wel. Ik heb mijn PC (na de update naar Windows 10 met diverse problemen) opnieuw moeten laten installeren met Windows 7, omdat ik zelf de originele installatie cd niet heb. Omdat ik Windows 10 gratis had geïnstalleerd (via de update) heb ik nu wel al de licentie voor Windows 10. Dus als ik eventueel een nieuwe PC (of laptop) ga kopen, dan hoef ik Windows 10 niet meer te kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De problemen werden veroorzaakt door "oude" hardware, die Windows 10 niet aankon.
6 jaar geleden
Probeer voor de zekerheid een dual boot te maken met windows 7 en kijk of hij wil activeren ? let er dus op of je nieuwe windows 7 kan activeren !!!
lukt dat ? dan kan je de windows 10 partitie verwijderen.
capthavoc
6 jaar geleden
"Als u wilt teruggaan naar een vorige versie van Windows, selecteert u Instellingen  > Bijwerken en beveiliging > Herstel. De tijdsperiode die u hebt om terug te gaan, is afhankelijk van de versie van Windows 10 op uw pc na de upgrade. Als Windows 10 versie 1511 bijvoorbeeld op uw pc wordt uitgevoerd, hebt u één maand de tijd om terug te gaan naar het vorige besturingssysteem. Als Windows 10 versie 1607 of hoger op uw pc wordt uitgevoerd, hebt u 10 dagen om terug te gaan. (Als u wilt zien welke versie van Windows 10 na de upgrade op uw pc wordt uitgevoerd, selecteert u de Startknop en vervolgens Instellingen > Systeem > Info.)
Als teruggaan niet beschikbaar is, probeert u uw pc naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Hiermee wordt de versie van Windows die bij de pc werd geleverd, opnieuw geïnstalleerd en worden persoonlijke bestanden, toepassingen en stuurprogramma's die u hebt geïnstalleerd, evenals wijzigingen in instellingen, verwijderd. Ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel > Deze pc opnieuw instellen > Aan de slag en zoek Fabrieksinstellingen terugzetten.
Ofals u een productcode hebt gebruikt voor uw vorige versie van Windows, gebruikt u het hulpprogramma voor het maken van een medium om een installatiemedium te maken voor Windows 8.1 of Windows 7, en gebruikt u dat om een schone installatie uit te voeren. "