Is er een groot verschil tussen OpenOffice en Office?

Is er een groot verschil tussen OpenOffice en Office (behalve dan dat OpenOffice gratis is natuurlijk)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, nauwelijks verschil, maar helaas vaak net niet compatibel in de opmaak etc.
Castle
9 jaar geleden
Microsoft is wat geavanceerder. Open office heeft wel bijna net zoveel functionaliteit maar ziet er meer gedateerd uit. Bijvoorbeeld het aanmaken van draaitabellen in excel is fijner en makkelijker dan in open office.

Het beste antwoord

De functionaliteit en het design is anders, maar de mogelijkheden zijn grotendeels hetzelfde. Toen ik net aan de slag ging bij mijn huidige werkgever had ik een PC met daarop alleen OpenOffice. Dingen die je opslaat worden standaard als .ods-bestand opgeslagen. Dit kun je niet openen met Microsoft Office.

Ik weet niet hoe veel je het nodig hebt, maar ik werk de hele dag op de PC en ik ben heel blij dat ik inmiddels Microsoft Office heb in plaats van Open Office. Hier een linkje naar een site met een aantal verschillen:
https://docs.oracle.com/cd/E19957-01/821-1807/gkggu/index.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste, Bedankt voor dit antwoord ik ben zelf nog maar net overgestapt naar Microsoft Office en had nog niet gebrobeert om documenten van OpenOffice te open en u heeft gelijk u kunt ze er niet mee openen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja je kan wel opslaan als een Microsoft document, onder de bestandsnaam staat de regel " opslaan als" op het pijltje rechts in deze balk klikken en je kan kiezen hoe je je document opstaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor dit antwoord ik ben zelf nog maar net overgestapt naar Microsoft Office en had nog niet gebrobeert om documenten van OpenOffice te open en u heeft gelijk u kunt ze er niet mee openen.