Wat is de goedkoopste en makkelijkste manier van uitleesbare passen?

Ik heb voor mijn vereniging ledenpassen nodig. Ik wil hiervoor passen met een magneetstrip of barcode gebruiken. Qua prijs maakt het bestellen van deze passen niet uit. Ik vroeg me echter af wat de eenvoudigste en meest praktische manier is met het koppelen van een ledenbestand aan de passen. De magneetpassen moeten beschreven worden en de barcodepassen moeten dmv de barcode gekoppeld worden aan de leden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je vraagt specifiek om goed koop. Ik neem aan dat je daarmee de aanschafprijs bedoeld en zaken als beveiliging e.d. buiten beschouwing laat.

In dat geval is het werken met barcodes het goedkoopst. Met name omdat barcodes eenvoudig met
a) gewone software is te produceren. Er zijn gratis fonts te vinden die b.v. al in office kunnen werken.
b) een gewone printer kan het al afdrukken en met labelprinters is volop concurrentie

Hierdoor ben je minder afhankelijk van je pas-leverancier. Mocht er een foutje zijn, dan kun je deze makkelijk corrigeren met een plakkertje. Bovendien kun je je barcode ook op andere plaatsen dan alleen de ledenpas inzetten. B.v. bij bepaalde brieven e.d.

De lees apparatuur is minder storingsgevoelig. Magneetkaart lezers willen nogal eens vuil of beschadigd raken. Er is immers veel fysiek contact tussen de magneetkop en de (vuile ?) passen.
En op de meeste smartphones zijn een gratis apps beschikbaar om barcodes te lezen. Hiermee krijg je nog meer flexibiliteit.
Ozewiezewozewiezewallakristallix