Printer drukt HTML af.

Sinds enkele dagen drukt mijn Canon PIXMA iP4200 naast de tekst ook de broncode af.
Het gaat om tekstdocumenten die ik vanuit mijn browser (IE7) of vanuit Outlook Express afdruk.
(besturingssysteem Windows XP uiteraard)
Het kan zijn dat er door een andere gebruiker per ongeluk instellingen zijn veranderd omdat het internet niet werkte,
maar dat is niet te achterhalen wegens ondeskundigheid en/of oneerlijkheid. Zelf heb ik al twee uur zitten zoeken op Google en tussen de instellingen. Nieuwste driver (opnieuw) geinstalleerd, maar nog niet verder gekomen.

Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Klik op je printer en loop de instellingen een voor een na... Dikke kans dat je met een vinkje weer terug komt naar een normale print...

Lijkt me geen bug maar is een instelling aan passen...

Systematisch door alle tabbladen lopen en checken...

Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op internet kom ik een oplossing tegen. De windows library Shdocw.dll is nodig voor correct printen van html-gebaseerde documenten. Het kan zijn dat dit bestand corrupt is geraakt, en hierdoor de HTML niet goed opgepikt wordt. Dit is mogelijk op te lossen door de file opnieuw aan te melden in je registry:

Start- run type: regsvr32 Shdocw.dll

Hoop dat het helpt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar IE7 en naar Extra->Internetopties->Programma's.
Stel Internet Explorer in als je standaard browser.
En printen maar!
AWM