Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik gekleurde (dus geen zwarte) letters in Paint?

Ik wil in Paint een poster ontwerpen, maar ik kan de letterkleur niet veranderen. wat ik ook aanduid, het blijft zwart.
ik kan nadat ik de tekst geplaatst heb ook de tekst niet meer selecteren. hoe werkt dit, dus hoe kan ik de zwarte tekst wit krijgen bv.?

9 jaar geleden
in: Software
12.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt ook nog later de kleur van de tekst veranderen met het kleurengum.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
aha, en waar is die kleurgum?
Reddie
9 jaar geleden
Het kleurengum is hetzelfde icoontje als het gum.
Met het gewone gum gum je (linker muisknop) alles uit (alles verandert in de ingestelde achtergrondkleur.
Het kleurengum gebruik je met de RECHTER muisknop. Hierbij wordt alleen de ingestelde VOORgrondkleur veranderd in de ingestelde ACHTERgrondkleur.

Andere antwoorden (3)

Je kan de tekstkleur in Paint veranderen door de hoofdkleur te wijzigen, en daarna te typen.

Je kan tekst sowieso niet meer selecteren als je het geplaatst hebt.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Jaspro101
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
dat heb ik dus gedaan... wit geselecteerd maar hij bleef zwart typen...
Jaspro101
9 jaar geleden
Welke windows heb je?
Eerst een kleur selecteren en dan links op de letter A klikken en vervolgens een ruimte trekken waarin je dan de gekleurde tekst kan schrijven.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
zo heb ik het helemaal gedaan, maar hij bleef zwart typen...
Misschien moet je sowieso overstappen op bijv. Photoshop, ik vind paint persoonlijk waardeloos
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding