Hoe kan ik van window 7 naar window xp terug?

Ik heb een mini leptop, die is van window 7, ik wil graag Windows xp van instaleren. Ik vind Windows xp makkelijk gebruiken. Maar hoe kan ik van een nieuwe versie terug naar oude versie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.5K

Het beste antwoord

Je zult je laptop opnieuw moeten installeren en alles van voor af aan opnieuw opzetten. Let er wel op, dat je eerst alle XP-drivers voor dat model laptop hebt (ik heb verschillende Acer modellen gezien, waar gewoon geen XP-drivers voor zijn en dan doet bv. het geluid het niet).

Voordat je gaat installeren, moet je vaak in de bios de SATA-instellingen van je harde schijf wijzigen in compatible, of IDE-mode. Anders krijg je enkel een blue screen.

Je zou ook kunnen overwegen een andere harde schijf in te bouwen en daar XP op te installeren. Lukt dat dan niet, heb je altijd nog je Win7 installatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Helaas moet je dan je pc formateren en windows xp installeren. Zorg dat je je bestanden eerst backupt voor je begint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een laptop met win7 maar ik kan geen win xp installeren want bij het blauwe scherm geeft hij een error aan. Maar windows 7is goed genoeg hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook kan doen is naar windows.nl en zoeken naar hoe gebruik ik windows 7.
Het wordt uitgelegt in filmpjes dus het is heel makkelijk te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan met virtual XP
Je draait dan XP op je w7 computer.