Welke webcam is geschikt voor Windows 8.1?

Kunnen bijvoorbeeld de webcams van Windows 7 ook gebruikt worden op 8.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je een nieuwe koopt nu in de winkel zou er gewoon een logo op moeten staan geschikt voor,.... maar volgens mij is er bijna geen verschil tussen de drivers van windows 7 of 8 dus dat zou geen enkel probleem moeten geven.

Volgens mij alles wat onder windows 7 draait
draait ook onder windows 8.

Als je dus een webcam koopt voor windows 7 en er zit geen driver voor windows 8 op de bijgeleverde cd
dan kan je vast op het internet de driver wel vinden
of hij doet dat vanzelf wel.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet alles draait zomaar op Windows 8 als het ook op Windows 7 werkt.
Want het driver model is wel iets veranderd. Het is wel zo dat een nieuwe webcam in 99 van de 100 keer meteen werkt. Vooral als je een Logitech of een ander bekent merk neemt. Ik zal zeggen als je nu een webcam hebt op Windows 7 en die werkt goed dan zal die voor 80% zeker op Windows 8 werken.
Windows 8 download in 90% van de gevallen zelf de goede driver en daarna zal je webcam werken.