Hoe kan ik word instellen als standaard programma?

Ik heb laatst mijn laptop opnieuw laten installeren bij Dell en toen ik hem weer terug kreeg moest ik alle programma's er opnieuw op installeren. Waaronder Microsoft Word. Als ik nu een word bestand probeer te openen krijg ik een melding dat er geen juist programma is geinstalleerd en als die er wel op geinstalleerd is dan zou ik deze moeten instellen als standaardprogramma. Toen ben ik dus naar Configuratie scherm gegaan en toen programma en toen standaar programma's maar in die lijst die daar staat staat word niet en het lijkt er ook niet op of ik hem daar kan instellen.
Wat moet ik doen zodat word opstart als ik een wordbestand wil openen?
Ik heb een Dell Studio 1749 met Windows 7 met Word 2010

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
11.8K

Het beste antwoord

Dit is apart, omdat bij de installatie van Word het juiste type geinstalleerd moet zijn.

Je kunt in ieder geval een bestand toewijzen aan een standaard programma door rechts te klikken en de eigenschappen op te vragen. Je kunt dan naar het gewenste programma bladeren.

Zie mijn afbeelding voor de instructie.

Toegevoegd na 49 seconden:
Mochten de problemen aanhouden, dan kan je ook Word herstellen. Open het configuratiescherm - Programma's - Kies Word en selecteer de optie Herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent geniaal, erg bedankt. Ik moest Word even herstellen en toen lukte het zonder problemen voor alsnog erg bedankt jij krijgt het beste antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, ik dacht dat er mogelijk ook iets meer aan de hand is. Dat heeft Word nu meteen gecontroleerd.

Andere antwoorden (2)

Op een bestand staan,rechtermuisklik, openen met, word kiezen, dit programma als standaard instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was me voor. Daarom excuses voor het geven van hetzelfde antwoord..
jaren geleden (word 2003) was het een kwestie van :
start de verkenner
navigeer naar een willekeurige doc-bestand
1x klikken (dus alleen selecteren)
Houdt de linker-shift toets ingedrukt en klik rechts (op dat nog steeds geselecteerde word-bestand)
Selecteer "Openen met"
Kies "Programma kiezen"
Selecteer jouw word-versie en vink het selectie vakje "Dit type bestand altijd met dit programma openen" aan.
That's it. Elke doc-file zal nu met word geopend worden.
Ben er al te lang uit of dit ook met word 2010 werkt, maar
het zou mij niet verbazen...
Succes