Hoe kan ik mijn laptop weer laten opstarten bij de metro omgeving?

Ik weet niet hoe het precies heet, maar ik vond het wel fijn. Hoe kan ik het instellen dat het als mijn laptop opstart dat ik naar de metro omgeving ga en niet naar de bureaublad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Metro omgeving?
wat is dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn andwoord is het enige wat je kunt vinden over metroomgeving op een laptop

Antwoorden (1)

Desktop in de tweede plaats

De desktop neemt een secundaire positie in Windows 8 in. Hoewel er nog mogelijk allerlei veranderingen kunnen plaatsvinden aan het besturingssysteem, ontkom je niet aan de Metro-interface. Op het eerste oog lijkt de Windows 8-desktop als twee druppels water op wat je kent van Windows 7. De startknop is aangepast door een ander icoon, maar wat er gebeurt als je erop klikt is compleet anders dan je gewend bent. In plaats van het startmenu, schakel je dan over naar de Metro-omgeving. Via Alt-Tab kun je makkelijk schakelen tussen je geopende toepassingen en ook de Windows-desktop.

Het taakbeheer geeft een beter overzicht van de actieve processen.

Wennen, dat is het. Hoewel de Metro-interface doordacht is, is het continue geschakel tussen deze twee werelden, zeker als je aan het werk bent met meer standaard apps in een desktop of laptop-omgeving minder prettig. De Metro-interface lijkt zeer geschikt te zijn voor het gebruik op een tablet, maar als je gewoon even aan de slag wil met je programma’s dan lijkt Windows 8 onhandig te zijn. Wellicht verrast Microsoft ons nog bij de beta-versies en krijgt het gebruik van Windows 8 zonder de Metro-omgeving voor laptop- of desktop-gebruikers nog wat meer aandacht.

Het ribbon-menu heeft ook een plaats gekregen in de Verkenner.

Op een aantal punten heeft Microsoft een aantal prettige verbeteringen doorgevoerd voor het gebruik als desktop. Zo is het Windows Taakbeheer sterk verbeterd. Je krijgt direct een duidelijk overzicht gepresenteerd van je actieve programma’s. Je ziet direct hoeveel processortijd, geheugen, harde schijf en netwerk ze gebruiken. Behalve aantallen toont het overzicht ook via het gebruik van kleuren hoe zwaar de belasting van een programma is. Zo heb je direct overzicht van de prestaties van het systeem; ook kun je het gebruik van je systeem door applicaties in de loop van de tijd in een geschiedenisoverzicht bekijken. Metro-programma’s kunnen ook suspended zijn, dan verbruiken ze geen geheugen en processortijd meer, maar kunnen ze wel snel worden opgestart, waardoor het vrijwel lijkt alsof ze actief zijn.

Ook bij het kopiëren van bestanden krijg je meer informatie.

Eveneens nieuw is de ribbon menu-interface in de Windows Verkenner. De ribbon is bekend geworden van Microsoft Office en wordt ook bijvoorbeeld gebruikt in het tekenpakket Paint in Windows 7. In Windows 8 wordt de interface nog meer doorgevoerd. De meningen zijn verdeeld over in hoeverre de ribbon erg han