Hulpprogramma zelf vetaalwoordenboek maken?

Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een vertaalwoordenboek. Ik heb al een woordenlijst in Word maar het worden een beetje veel woorden dus duurt het lang om ze op te zoeken. Dus ik zoek eigenlijk een app, website of een manier in Word of Excel met een zoekfunctie dat ik alle woorden plus vertalingen erin zet. Maar dat als ik iets wil terugzoeken dat ik bijvoorbeeld gewoon 'brood' intyp en dat ik dan de vertaling krijg en niet bij de B hoef te gaan zoeken etc.

De uiteindelijke vraag: kent iemand hier een goede app, website of manier voor?

Vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
SimonV
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je de zoekfunctie in Word wel kent. Misschien is Adres 2000 een wat vreemde oplossing, maar je kunt gewoon twee velden gebruiken voor het invoeren van je woord + vertaling.
http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/adres2000/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn al zo enorm veel vertaalprogramma's..............
SimonV
9 jaar geleden
Of misschien is Translation Manager wat: http://www.primasoft.com/deluxeprg/templates/translation_manager.htm http://www.tomsguide.com/us/download/organizer-dictionary-deluxe,0301-7325.html

Het beste antwoord

Wat je in feite wilt is een database. Je gebruikt daar nu Word of Excel voor maar dat zijn geen database-programma's. Als gevolg daarvan zitten er allerlei codes (lettertypes, regelafstand, etc.) in zo'n bestand en daar moet een zoekfunctie zich ook doorheen werken.
Als alternatief kun je ook "domweg" een .txt bestand maken. Dat is verder zonder (in jou geval overbodige) bagger.
Misschien is het een idee om een "echte" programmeertaal te leren (PureBasic of zelfs C++?) en het daarmee te maken. Kost wel wat tijd om te leren maar je kunt er een hoop plezier aan beleven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt de standaard zoekfunctie van de software die je noemt gebruiken. Altijd erg uitgebreid, is mijn mening bij Microsoft Office-software.
Succes!