In welk lokaal specifiek bestand staat 't chatlog van MSN?

En als je zelf 't commando geeft om 't te wissen: wordt 't bestand dan overschreven met willekeurige data?
(Indien niet: ik heb gehoord dat gegevens tot max.6x overschreven te zijn, nog teruggehaald kunnen worden.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Bij mij staan de chatlogs (het zijn overigens XML bestanden) op de volgende locatie:

C:\Documents and Settings\[Windows gebruikersnaam]\Mijn documenten\Mijn ontvangen bestanden\{MSN gebruikersnaam gevolgd door lang nummer}\Geschiedenis

Ik weet niet of het nog afhangt van instellingen die je zelf kunt aanpassen, ik heb ook nog nooit geprobeerd ze te wissen overigens, maar als je eenmaal weet waar ze staan zou je ze altijd kunnen openen met een teksteditor en kunnen overschrijven met nutteloze data, om ze op te slaan, dat misschien nog een paar maal te herhalen en ze dan te wissen.

Toegevoegd na 3 uur:
En als je ze dus terug wilt halen dan zou ik een file recovery programma gebruiken dat je dan als het goed is de opdracht kunt geven om in bovengenoemde map (althans de verwijzing daarnaar op de schijf) te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wanneer je een bestand opent en weer opslaat wordt dit niet noodzakelijk op de zelfde plaats op de harde schijf opgeslagen. Wel in dezelfde folder.

Wanneer je een bestand verwijderd wordt enkel de verwijzing naar waar een bestand staat weggehaald, aan het hele bestand veranderd niets.

Wil je echt zeker weten dat de gegevens weg zijn? Formatteer de hele schijf dan, gooi em tot aan de nok toe met films, formatteer nogmaals, en gooi en weer vol met films. Herhaal dit 4 keer en je bent vrij zeker dat er niets meer is te vinden.

Maar waarom wil je dit weten? Een gemiddelde gebruiker kan iets niet meer terug halen als het is weggegooid (en uit de prullenbak verwijderd). Het terughalen van verwijderde gegevens is een vrij dure aangelegenheid en zal alleen bij hele belangrijke, of criminele gegevens gedaan worden. Dus wat probeer je te verbergen hiermee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet verbergen, maar juist terughalen.
Ik ga hier alleen even in op het deel van je vraag tussen de haakjes. Het verhaal dat bestanden - na vele malen overschreven te zijn - te reconstrueren zijn, klopt niet. Heel vroeger, met harddisks met lage schrijfdichtheid kon met forensische (zeer kostbare) middelen nog wat uit de randsporen worden gehaald. Dit verhaal gaat al lang niet meer op, niet geloven dus!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de info. Heb je ook een link, misschien? (Ik kan natuurlijk ook zelf Googlen, maar misschien weet je iets uit je hoofd.)