Wie weet een Tool om documenten, brieven en commerciele uitingen optemaken en bepaalde ruimte toe te wijzen om door collega's te bewerken is?

Momenteel beschikt ons bedrijf over *.*** documenten. deze dienen door onze logowijziging allemaal opnieuw te worden gemaakt. Momenteel hebben wij bijna alle documenten opgemaakt in InDesign. Het wijzigen van het logo is niet zoveel werk want deze kan je opnieuw linken met het nieuwe logo MAAR…

Wij zouden graag ook een aantal documenten door managers laten beheren. Het beheren houdt in: teksten, specificaties en afbeeldingen wijzigen in bestaande documenten zonder dat de huisstijl aangepast wordt.

Het dient dus als het ware een sjabloon te worden met toegewezen ruimten waar men dus teksten en afbeeldingen kan plaatsen in een voorgedefinieerd format.

Het zou helemaal mooi zijn als de tool ook nog het volgende bevat. Versienummers automatisch bijhouden, in batch zoeken en vervangen van woorden, teksten en zinnen.

Wie o wie weet een programma/tool die dit kan?
Het document wat gexporteerd wordt (om te bewerken) dient door Word aangepast te worden, of eventueel een soort invulbare pdf te worden.
Dus niet dat 100 medewerkers een licentie voor het (nieuwe) programma dienen te hebben.

Graag jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Je zou de pagina op kunnen maken in Indesign waarbij je alle vaste alementen opneemt. Deze sla je op als sjabloon en die gebruik je als pagina die gewijzigd mag worden. Je kan er dan vaste tekst/afbeeldingsvelden in maken. Dat geheel exporteer je maar pdf waar je er met Acrobat form central een invulbaar geheel van maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga het proberen, ik laat de reactie weten.
Bedankt ieder geval!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik het zo goed lees zijn dit een soort van invulbare formulieren, die niet opgeslagen kunnen worden (alleen als je Adobe Pro heb) en die speciaal ontworpen zijn om online de ingevulde gegevens te versturen en in te zamelen...
https://www.acrobat.com/formscentral/nl_NL/home.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meerdere keren hiermee invulbare pdf's gemaakt en naar anderen gestuurd die ze gewoon kunnen opslaan. Geen enkel probleem.