Hoe kun je in Excel het formaat (lengte en breedte) van meerdere cellen te gelijk wijzigen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.5K

Het beste antwoord

door de kolommen te selecteren die je wilt aanpassen (linkermuisknop ingedrukt houden en dan de kolomletters selecteren) en dan vervolgens met de muis een scheiding tussen een van de geselecteerde kolommen naar links of rechts bewegen. Voor aanpassen van regelhoogtes geldt hetzelfde, maar uiteraard moet je nu de regelnummers selecteren.

Het aanpassen van de kolombreedte en regelhoogte zijn altijd twee acties, het kan niet in één keer.
paulus811
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

door een cel aan te passen, daarna deze selecteren en daarna met het kwastje over de cellen trekken die je aangepast wilt zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Dit is niet waar. Het kwastje neemt alleen de formats over, maar niet de regelhoogte en breedte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer het eens, voordat je niet waar zegt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het icoontje wat op een kwast lijkt
paulus811
12 jaar geleden
vrijsimpel, zo simpel ben ik niet. Natuurlijk heb ik het geprobeerd. Jij ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik maak er gemiddeld een keer in de maand gebruik van. Wat ik doe is een kolom de breedte aanpassen en daarna deze klom selecteren en met het kwastje toepassen, werkt prima. Begrijp alleen niet waarom het bij jou niet kan. Ik maak tevens gebruik van het excel forum-->worksheet.nl stel je vraag of plak mijn reactie daar en zij zullen dit beamen.
paulus811
12 jaar geleden
ja maar in je reactie schrijf je wel iets anders dan in het antwoord waar je het over het aanpassen van CELLEN hebt en daarna over de CELLEN heentrekt. De manier in je reactie werkt inderdaad, maar gaat er vanuit dat je al een kolom of regel in de juiste hebt. En dan blijf ik het omslachtig vinden als je kijkt naar de vraag waarin wordt gevraagd om voor meerdere cellen tegelijk de breedte aan te passen.
Als je heel kolom 'A' wilt aanpassen, klik dan gewoon op die 'A (boven de kolom)' en verander daarna de grootte. Werkt hetzelfde bij de rijen (1, 2, 3, enz.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een website gevonden waar dit wordt uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snelste methode: alles selecteren door CTL A
Daarna: ALT K K A (opmaaK Kolom Aanpassen)

(daarna eventueel ALT K R A voor de rijen)

Toegevoegd na 7 minuten:
(alles selecteren en op de scheiding van de kolommen dubbelklikken werkt ook)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja zeg... waar komt dat duimpje naar beneden vandaan?
Alles selecteren + in eigenschappen de gewenste gegevens invullen.
Succes !