Hoe kan ik een logo uit een pdf bestand kopiëren en in een pdf bestand plakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
5.1K

Antwoorden (4)

Dit is vrij lastig te doen, PDF bestanden zijn zo gemaakt dat ze vrijwel niet aan te passen zijn. Met Adobe Illustrator is het wel mogelijk een PDF bestand te splitten. Je kan hiermee "outlines" creëren om het PDF bestand in te delen in kleinere afbeeldingen die je vervolgens weer kan plakken in een ander bestand of apart opslaan.

Ter aanvulling een linkje hoe je dit doet in Illustrator.
http://creativebits.org/illustrator/how_open_pdf_illustrator_if_you_dont_have_fonts

Toegevoegd na 31 seconden:
Had even het balkje voor antwoord geven niet gezien en als reactie geantwoord..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in windows 7 staat onder bureauaccessoires een Knipprogramma. Dit is een fantastische tool, waarmee je in allerlei documenten (inclusief PDF) een gedeelte kunt markeren, knippen en opslaan als een apart bestand (PNG, GIF, JPEG). Dat kun je vervolgens ook weer in een document plakken en vervolgens dat document als pdf opslaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Printscreen zou een oplossing kunnen zijn. Het is ook zeer simpel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is nog een andere oplossing mogelijk waarbij u pdf bestanden kan omzetten naar Word en dan de nodige elementen kan uit halen, bv zoals het door u gekozen logo.
Er bestaan 2 versies, nl pdf => Word of pdf => Excel en zijn beiden gratis te downloaden, zie hiervoor bijgevoegde link.

LET OP, wees zeker dat het logo vrij te gebruiken is, dat er geen auteursrechten opzitten. Evt navragen bij de betreffende firma.