Wat is het resultaat van 4GB extra RAM in mijn asus en kan mijn huidige videokaart dit ten volste benutten? (zoniet, kan er een andere videokaart in?

Goedendag, dit is mijn eerste post op dit forum/deze site en aangezien ik niet precies weet hoeveel informatie jullie nodig hebben zal ik zoveel mogelijk proberen toe te lichten (:
Op dit moment kan ik op mijn ASUS laptop (type hieronder) niet alle spellen zonder haperingen spelen, graag zou ik dit wel willen. Op het internet staat dat ik van mijn huidige RAM (4gb) 8gb kan maken, graag wil ik weten:

- hoeveel nut dit heeft, prestatieverhoging/snelheid, etc
- kan mijn videokaart (zie onder) dit ten volste benutten?
- kan dit niet, kan ik eventueel een andere videokaart er in stoppen?
- heb ik nog een specifiek type of model nodig?
- heeft dit invloed op mijn garantie?

Extra informatie:

Type laptop: Asus k73SV TY081i

Eventuele specs:

videokaart: NVIDIA GeForce GT 540M
RAMgeheugen: 4GB (uitbreidbaar tot 8GB)
windows 64/86x

alle specs:
http://www.laptopshop.nl/product/128004/asus-k73sv-ty081v.html#product_specifications

Tevens heb ik iets gelezen over het feit dat het daadwerkelijke bruikbare RAMgeheugen anders is dan mijn geïnstalleerde RAM geheugen.
Zo kan een 32bit windows versie bijvoorbeeld wel 4GB geïnstalleerd hebben maar er maar 3,5 o.i.d. van gebruiken.

Ik kan mijn programma's op 32/64/86x installeren, kan ik dan alles ten volste benutten? Kan ik dit ook ergens terugvinden op mijn laptop?

Alvast bedankt! (:

Groeten Filolanca.

Toegevoegd na 4 minuten:
oh, misschien t belangrijkste wel vergeten: Wat is de invloed op grafisch aspect - snelheid games , etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Hier een linkje met nuttige info:

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html

Te lezen is dus dat de nieuwere spellen vloeiend zouden moeten lopen met lage tot medium instellingen.

Extra geheugen kan misschien wel wat uitmaken, maar ik verwacht niet dat het opzienbarend gaat worden. Wanneer je videokaart de bottleneck is, heeft extra geheugen niet zoveel zin.

Je videokaart is echter onboard (aan je moederboord), dit kan je niet zomaar vervangen. Een nieuwe videokaart kan er dus niet in.

Dus; extra geheugen heeft wat mij betreft geen zin. Wanneer je de spellen met lagere instellingen speelt, zal het wel vloeiend zijn.

Ik heb hier niet enorm veel verstand van, misschien dat iemand iets anders zegt.