Is er een manier om dit in word op alfabetische volgorde te krijgen? Zie foto (Zonder dit compleet handmatig te doen.)

Het wordt een lijst van ruim 100 houtsoorten. Die wil naderhand op alfabetische volgorde zetten.

De nummers 0:07 ect... Kunnen uiteraard ook achter de tekst gezet worden.

Is er een manier om dit niet geheel handmatig te hoeven doen?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je het niet in excel zetten, dan is het een fluitje van een cent....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yay
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukt.

Antwoorden (4)

Je kan dit beter in excel doen en daar sorteren en dan plakken in word.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, gelukt :D excel natuurlijk. Bedankt.
Als je de nummers er achter zet kan je de regels in Word gewoon sorteren.

In Word 2000 die je dat door:
* Alles te selecteren
* klik op Menu/Tabel/Sorteren
* kies sorteren op "alinea", type "tekst", oplopend
* klik op OK

En dat is alles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak een tabel. bedenk daarbij hoeveel diverse gegevens je in een regel wilt hebben. b.v. houtsoort, herkomst, inkoopdatum etc. Zoveel kolommen heb je namelijk horizontaal nodig. Bij meerdere cellen (>5) in een regel en veel celinhoud kun je beter je A4 in liggend formaat plaatsen. Het aantal regels wordt bepaald door het aantal diverse soorten hout die je moet registreren. (ik denk dat de info tot nu toe onnodig voor je is, maar ik kan dat van hier niet inschatten. Is de kolom nu eenmaal ingevuld kun je sorteren, ook op de gegevens die in kolom 2 of 3 staan. De voorgaande beantwoorder geeft de manier aan.
Als je de tabel klaar hebt sla hem dan 2 x op. Een keer als moeder file en een keer als test file. In die laatste kun je dan naar hartelust experimenteren zonde als je werk om zeep te helpen.
Als ik deze klus zou moeten klaren koos ik Excel of als de lijst continu aan verandering onderhevig is wellicht Acces.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die cijfers zet u best achteraan en de naam waar u wilt op sorteren vooraan.
Dan klikt u gewoon op de knop sorteren (A-Z met pijltje naar beneden) en het volledige bereik wordt automatisch gekozen, nu nog enkel klikken op Tekst en ok.
Alles is nu alfabetisch gesorteerd.
Als de cijfers vooraan staan zal hij die daarop sorteren.