Waarom heeft dit programma (FL Studio) ineens zo veel CPU nodig?

Ik gebruik FL studio, een programma om muziek te maken. In dat programma zit ook een CPU meter. Eerst heb je het couplet, dat is wel rustig enzo, alles oké. Maar dan het refrein, dan komen er wat meer instrumenten bij en de beat, dan springt dat CPU metertje van 0 naar 99 op en neer, ook als ik de CPu meter van het taakbeheer erop heb, ineen 99% CPU in gebruik... Eerst was dit helemaal niet zo, meestal maar 10 of 20% CPU, het enige at ik heb verandert is de buffer lengte ('nadenktijd'). Hoe kan dit ineens, en hoe krijg ik dit weer normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Naarmate de buffer groter wordt, moet ie meer vantevoren uitrekenen. En dat is inderdaad de CPU die dat voor zijn rekening neemt. Ergo... De buffer weer korter instellen!