Mag en kan ik mijn extra harde schijf dewelke werkt op 220 volt nu in Florida zonder gevaar gebruiken waar 110 volt is ?

extra harde schijf werkt op 220

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Nee dat kan niet. Alleen als je hem kunt omschakelen naar 110 volt of erop staat dat hij ook op 110 volt te gebruiken is kan dat.
Los van het voltage is het aantal hertz ook ander daar moet hij ook voor geschikt zijn.
Zit er een adapter tussen dan staat daarop bij welk spanningsbereik en aantal hertz deze bruikbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hertz is officieel wel een factor, maar in de praktijk is deze te verwaarlozen. Zeker omdat er voor elektronica toch vrijwel een omzetting naar gelijkspanning plaats vindt.

Andere antwoorden (1)

(Even vooraf 220V en 110V zijn wat verouderde waarden. Tegenwoordig gebruiken we 230V en 12V)

Waarschijnlijk WEL !

Maar kijk even op het stickertje op je harde schijf, of adaptor.
Vroeger, toen we nog treansformatoren gebruikten, waren apparaten heel gevoelig voor de juiste netspanning. Tegenwoordig gebruiken we meestal geschakelde voedingen. Die kunnen een veel bredere range aan spanningen verwerken. Dit zal op het apparaat vermeld worden.

Waarschijnlijk werkt je HD met een losse adaptor. Mocht die niet overweg kunnen met de 120V in florida, dan kun je een andere gebruiken die dezelfde uitgangsspanning heeft. (meestal 12V, maar opnieuw, check de stickertjes)

Let ook even op de + en de -
Kijk hiervoor naar het symbool wat lijkt op: + --C-- -

Op het plaatje hieronder zie je een exemplaar wat geschikt is voor 230V input.
De - zit aan de buitenkant (--c) en de + zit aan de binnenkant (-- +)
De adaptor levert 9V output.

Als je zorgt dat deze gegevens overeenkomen met de waarden van jouw exemplaar, maar dan de 120V dan kun kun je die in Florida gewoon gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps... vervelende typefout op de eerste regel. Doe moet zijn:
(Even vooraf 220V en 110V zijn wat verouderde waarden. Tegenwoordig gebruiken we 230V en 120V)